-

Nieuwste

Talpa: Derksen, Van der Gijp en Genee zeggen vanavond alsnog sorry

Johan Derksen

Talpa Network neemt “ferm afstand van het verhaal van Johan Derksen en de manier waarop dit precaire onderwerp de afgelopen dagen is behandeld in het programma Vandaag Inside.” Dat meldt een woordvoerder van het mediabedrijf.

Dinsdagavond onthulde Johan Derksen dat hij in zijn jeugdjaren een bewusteloze vrouw penetreerde met een kaars. Woensdagavond nuanceerde hij zijn uitspraken. Derksen zou een kaarsenstandaard omhoog tussen de benen van een vrouw hebben gezet. Johan zegt dat dit in de jaren zeventig normaal werd gevonden. Niemand maakte er zich volgens hem toen druk over.

Excuses

Talpa laat nu weten dat ze het compleet ongepast vinden om dit gevoelige thema op een lacherige manier te behandelen. “Voor slachtoffers van seksueel grensoverschrijdend gedrag moet dit een klap in het gezicht zijn geweest. Een stap terug in de tijd, waar juist de laatste periode eindelijk meer aandacht aan deze problematiek werd geschonken. In het eerder aangekondigde gesprek, dat donderdagmiddag heeft plaatsgevonden met het hele presentatieteam, is dit in niet mis te verstane woorden besproken”, aldus Talpa.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder