Nieuwste
Rachel Hazes helpt alleen maar in het ziekenhuis om de poen
In het programma BN’ers in het Ziekenhuis loopt Rachel Hazes stage op de longafdeling. Vooraf gaf ze aan dat ze dit niet wilde. Maar haar riante vergoeding maakte een hoop goed.
Op voorhand gaf ze aan dat ze niet op de afdeling oncologie of longafdeling wilde staan. Haar grootste vrees is toch realiteit geworden. “Dat vind ik heel heftig. Ik denk dat dat heel zwaar is.”
Marcel van Roosmalen is ook gevraagd, maar die bedankte vriendelijk. Marcel onthulde in Media Inside ook iets over de vergoeding. “Ik dacht: daar leen ik me niet voor als mopperaar in het ziekenhuis. Maar dat vonden zij juist leuk.” En hoeveel schuift de opdracht dan? “2500 euro voor drie dagdelen. En daar maken ze dan een zes- of zevendelige serie van. Dat zie je ook wel terug. Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, eerlijk gezegd.”
Onderhandelen over prijs
Tafelgast Britt merkte ook op dat er wellicht nog onderhandeld is over het bedrag. “Ze zetten eerst in op 2500 euro en dan kan jij 10.000 euro zeggen. En dan eindig je in het midden.” Is dit de reden waarom Rachel Hazes toch ja zei voor een stage op de longafdeling?
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.