Nieuwste
Peter Gillis openhartig over ziekenhuisopname: ‘Hersenbloeding’
Peter Gillis werd eind maart met grote spoed opgenomen in het ziekenhuis. De realityster werd tijdens de opnames van Massa is Kassa onwel en had nog een hartslag van amper 30. Nu kreeg hij de uitslag van de onderzoeken in het ziekenhuis.
In eerste instantie dachten de dokters aan een herseninfarct. Daarom onderging hij een hersenscan in het ziekenhuis in Helmond. Gillis was toen nog buiten bewustzijn. Na enkele onderzoeken kon een hersenbloeding, alsook een beroerte of tia, worden uitgesloten. Wel kwam aan het licht dat zijn bloedsuiker te hoog is.
Gezond
Peter vertelt aan Shownieuws: “Het is allemaal goed, neuroloog helemaal blij. Petertje blij.” Ook Nicol is heel blij. “Ik kan weer rustig ademhalen.”
Uit het verhaal van Peter blijkt dat het niet zomaar een routine gezondheidscheck was. De hele familie heeft er een trauma aan overgehouden. Zo kregen ze te horen dat ze rekening moesten houden met het ergste.
Geen worstenbroodjes meer
Gelukkig kwam het allemaal wel goed. Nicol waarschuwt Peter wel dat hij de worstenbroodjes beter laat. Daar is Peter het mee eens. Hij eet nu niet alleen geen zestien worstenbroodjes per dag meer, maar doet het ook qua werk wat kalmer aan.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.