-

Nieuwste

Haagse bronnen: ‘Kabinet wil coronapas afschaffen’

coronapas

De komende dagen bespreekt het kabinet de optie om de coronapas af te schaffen. Een groen vinkje is dan niet meer nodig om bijvoorbeeld op café of restaurant te gaan. Dat weet het televisieprogramma Nieuwsuur op basis van Haagse bronnen.

Toch gaat komende week wellicht nog niet alles open. Politiek duider Arjan Noorlander legt uit: “Maar je kunt denken aan vollere stadions en theaters, de horeca open tot later dan 22.00 uur. En misschien dat het nachtleven toch weer open zou gaan.”

Misschien blijft de coronapas nog wel langer gelden voor bijvoorbeeld het nachtleven. Het kabinet kondigt de versoepelingen komende dinsdag aan. De coronapas boet aan relevantie in nu de meerderheid van de bevolking een verhoogde afweer heeft tegen het virus. Dat is te danken aan de intense boostercampagne en het feit dat heel wat mensen natuurlijke afweer hebben door ziek te zijn geweest.

Petitie

Daarmee lijkt het kabinet te buigen voor de alsmaar luidere roep vanuit de bevolking om de coronapas af te schaffen. De petitie van Mona Keijzer om de QR-code per direct te schrappen, is ondertussen al meer dan 780.000 keer getekend. Op zeker ogenblik waren er 15.000 handtekeningen per uur, het maximum wat de website aankan. De petitie kon overigens hier ondertekend worden.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder