Nieuwste
Uitzendbureau betaalt corona-boetes voor feestend personeel na illegale kerstborrel
Een illegale kerstborrel bij Uitzendbureau Gürbuz in Den Haag krijgt nog een duur staartje. Eigenaar Ahmet Gürbüz zegt dat hij de corona-boetes uit eigen zak zal betalen.
Hij hield een feestje voor 27 Griekse en Bulgaarse gasten. Dat liep dan allemaal een beetje uit de hand, erkent de eigenaar. “Ik had ze uitgenodigd. Ik vind dat ík die coronaboetes voor ze moet betalen.”
Kerstborrel
Wat de afsluiting moest zijn van een jaar lang hard werken, draaide heel anders uit. Gürbüz zegt dat zijn bedrijf uitzendkrachten levert aan bloemkwekerijen in Westland en Bleiswijk. “Ik wilde iets doen voor het personeel. Een klein kerstborreltje. Vorig jaar hebben we het door corona ook al niet kunnen vieren.” De eigenaar wilde dat het een lichtpuntje was in donkere tijden.
“Ze verdienen het ook”, maar hij beseft ook dat het illegaal was. Hij geeft nog mee dat ze een grote binnenruimte hebben.
Politie-inval
Terwijl de gasten gretig biertjes, chips en koekjes namen, verzamelde er buiten plotseling veel politieagenten. “De sfeer was binnen best goed. Op beelden van de camera’s die ik buiten heb ophangen, zag ik opeens heel veel politie voor het pand staan, en busjes van de ME. Toen ze binnenstormden leek het wel oorlogsgebied”, zegt de eigenaar. Er is ook een ruit ingegooid om binnen te komen. “Terwijl mijn deur eigenlijk gewoon open was.”
De eigenaar zegt nu dat hij de boetes van 95 euro per persoon uit eigen zak gaat betalen. “Ik moet ze betalen, vind ik.” Hij wil dit zijn werkkrachten gewoon niet aandoen.
Prinses Amalia mag het wel
De ondernemer vindt het niet kunnen dat prinses Amalia een feestje gaf en er vanaf kwam met een publiek sorry. “Als de dochter van de koning zo’n feestje organiseert, wordt het opgelost met een publiek ‘sorry’”, klinkt het verbitterd.
Beeld: screenshot Regio15
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.