-

Nieuwste

Babette van Veen woest over GTST-exit: ‘Heftig dat je mensen in coronatijd ontslaat’

Babette van Veen

Babette van Veen verlaat Goede tijden, slechte tijden via een achterpoortje. De actrice vertolkt al sinds 1990 het personage van Linda, maar dat moet ze nu achter zich laten. Babette snapt niet waarom ze nu uit de soap is geschreven.

De actrice zegt in een interview met het AD dat zij het heel anders aangepakt zou hebben. Ze is het ook niet eens met de laatste scène van Linda.

Ontslag

Tijdens de laatste aflevering met Babette verhuist haar personage samen met haar man Anton Bouwhuis naar Bonaire om daar een huisartsenpraktijk verder te zetten. Niet iets wat Babette leuk vindt. “Het voelt een beetje alsof we eruit gerommeld worden. Je gaat er liever uit met een knal.”

Pandemie

De actrice kreeg zes maanden terug van Endemol te horen dat ze niet meer met haar verder wilden. Dat was best raar. Ze legt uit: “We, Joep en ik, moesten er een week of zes uit. Dat was apart, dat was me nog niet eerder overkomen. Ik zocht er nog niet direct iets achter. Op de eerste dag dat we terugkwamen, hadden we een gesprek. Het was klaar.”

Reden van vertrek?

Het is niet duidelijk waarom Babette en Joep uit de serie zijn geschreven. De producent wil naar verluidt verder met een kleinere cast en meer gastacteurs. “Ik vind het heftig dat je mensen ontslaat in zo’n coronatijd, waarin het voor mensen – vooral zzp’ers als ik – zo onzeker is. Ik had dat zelf nooit gedaan.”

Zwart gat

De actrice was liever gewoon in de soap gebleven. Ze was bereid om te vechten voor de langstlopende soap van Nederland. Daartegenover staat dat Babette nu wel nieuwe kansen zal krijgen. “Ik hoef niet langer ‘nee’ te zeggen op aanbiedingen, daar heb ik nu eindelijk tijd voor. Ik ben niet iemand die bij de pakken neer gaat zitten. Het was een lastige periode, maar nu ga ik lekker verder”, aldus Babette.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder