-

Nieuwste

Weekend schrijft niets over Peter R. de Vries omdat hij een hekel aan ze had

Peter R. de Vries

Tijdschrift Weekend schrijft doelbewust niets over de overleden misdaadjournalist Peter R. de Vries. Dat doen ze uit respect. “Had een ongelofelijke hekel aan de roddelbladen.”

Hoofdredacteur Bart Ettekoven vindt het niet kies om verhalen te brengen over Peter. Hij legt uit: “Ik moet eerlijk zijn: onze band was nooit warm. Peter had een ongelofelijke hekel aan de roddelbladen en dan sta je als hoofdredacteur van Weekend natuurlijk al met 2-0 achter.”

Telkens wanneer Bart de journalist belde kreeg hij het deksel op de neus. “Wanneer ik of iemand anders bij ons op de redactie hem belde, klonk het steevast aan de andere kant van de lijn met zijn kenmerkende stemgeluid: ‘Geen commentaar’. Aan verhalen in de bladen over zijn privéleven had hij helemaal een broertje dood.” Zelfs over zijn professionele loopbaan wilde hij geen vragen beantwoorden. “Rechtlijnig, zoals we hem allemaal wel kennen van tv.”

Respect

Precies omdat Peter niet graag in de roddelbladen stond, respecteren ze bij Weekend zijn wil. Ze schrijven dus niets over zijn overlijden. Bart vervolgt: “Dus als we zijn wens écht willen respecteren, laten we hem en zijn familie met rust. Hoe raar het ook voelt om geen verhaal te maken over deze bijzondere man, in een week waarin heel Nederland het over niets en niemand anders lijkt te hebben. Laten we het toch maar doen. Uit respect voor Peter.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder