Nieuwste
Vloedgolf verrast verzorgingstehuis: 12 mensen met zware beperkingen verdronken
De dodentol van de overstromingen in Duitsland blijft oplopen. In de regio Ahrweiler is een verzorgingstehuis overstroomd. Twaalf inwoners met zware beperkingen overleefden de ramp niet.
De kracht van de vloedgolf was zo sterk dat de slapende bewoners geen schijn van kans hadden. De gelijkvloerse verdieping van de instelling in Sinzig liep in enkele seconden helemaal onder. Een nachtwaker van een naburig gebouw wilde helpen, maar ook hij werd verrast door het wassende water.
Een woordvoerder van het verzorgingstehuis verklaart aan de Duitse media: “Het personeel is geschokt, verbijsterd en oneindig droevig.”
Op de eerste verdieping waren nog eens 23 bewoners aanwezig. Zij zaten urenlang opgesloten, maar zijn inmiddels in veiligheid gebracht.
Es ist einer der tragischen Tiefpunkte des #Hochwasser-Dramas im Westen und Südwesten Deutschlands: Im rheinland-pfälzischen #Sinzig (Kreis #Ahrweiler) sind in der Nacht auf Donnerstag zwölf Menschen mit Behinderung in den #Fluten ums Leben gekommen! ▶️ https://t.co/Md20yO9ule pic.twitter.com/8NJtWAKvy2
— BILD (@BILD) July 16, 2021
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.