-

Nieuwste

Nederland kleurt vuurrood: aantal besmettingen stijgt extreem snel

besmettingen

Van donderdag op vrijdag is er bij 11.363 mensen corona vastgesteld. Voor de tweede dag op rij zijn er meer dan 11.000 nieuwe positieve tests.

De afgelopen zeven dagen registreerde het RIVM meer dan 68.000 besmettingen of 9.820 gemiddeld per dag. Nederland zit daarmee terug op het niveau van eind december.

Sterfgevallen

Afgelopen etmaal steeg het aantal sterfgevallen met twee. Mogelijk zijn er eerder al mensen aan corona overleden. Die zijn nog niet meegeteld in de statistieken, dus misschien ligt dit cijfer hoger. Sinds deze week neemt ook het aantal coronapatiënten in de ziekenhuizen weer toe. Deze trend komt er na de stijging van de coronacijfers van vorige week.

De voorbije 24 uur zijn er op de verpleegafdelingen 49 nieuwe patiënten met corona opgenomen. Dat is het hoogste aantal in meer dan een maand. Uit cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding blijkt dat er 5 mensen op de intensive care zijn opgenomen.

Ernest Kuipers, voorzitter van de acute zorgsector, vreest dat het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen zal toenemen tot ongeveer 800.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder