Nieuwste
SBS betaalt de familie Meiland veel te weinig: ‘Wisten niets van geld’
De Meilandjes verdienen nu weliswaar miljoenen, maar vroeger zijn ze zwaar onderbetaald. Martien rakelt de geldkwestie op in zijn biografie.
Toen ze in 2019 begonnen met Chateau Meiland op SBS6 kregen ze daar heel weinig geld voor. Daarover schrijft Martien: “We wisten in het begin natuurlijk niets van geld. Toen ging dat nog via Vincent TV Producties. Zij zeiden gewoon: ‘Je krijgt zoveel per uitzending!’”
Meilandjes akkoord
Zonder nadenken stemde de familie Meiland in. Wellicht ging het toen om een paar duizend euro per aflevering. Nu krijgen ze 50.000 euro per aflevering. “Niet wetende dat het zo’n succes zou worden en we zelfs de Ring zouden winnen.”
Het was familievriend Robert Rodenburg die de Meilandjes erop wees dat ze zwaar onderbetaald werden. Maxime legt uit: “Hij zei tegen mij: ‘Wat jullie hebben gekregen voor dat eerste seizoen slaat helemaal nergens op. Veel te weinig. Je moet dit en dit vragen. Dankzij hem hebben wij zo’n hoog bedrag gevraagd en dankzij hem hebben we zo’n goeie deal nu met Talpa.”
Manager aan de deur
Hun toenmalige manager Mirjam de Raaff adviseerde nochtans om dat hoge bedrag niet aan Talpa te vragen. Zij vond dit veel te hoog en niet gebruikelijk. Daarom stelde Mirjam een veel lager bedrag voor.
Erica verduidelijk dat ze de manager toen aan de deur hebben gezet. “Het had heel veel geld kunnen kosten als we ons contract met Talpa aan haar hadden overgelaten.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.