Nieuwste
Zware koninklijke rel: prinses Mabel verklaart koningin Máxima de oorlog
De kritiek rond de biografie van Máxima komt niet uit de lucht vallen. Blijkbaar heeft alles te maken met een familieconflict binnen de Oranjes. En prinses Mabel speelt hierin een gemene rol.
De biografe van Willem-Alexander, Daniela Hooghiemstra, opent de aanval op Marcia Luyten. Daniela vindt dat Marcia in de biografie van Máxima een te rooskleurig beeld schetst van de koningin.
Twee Argentijnse journalisten schreven ook een boek over Máxima en daarin stonden wel opmerkelijke dingen. Marcia liet dit weg uit haar versie.
Marcia was zo nijdig op Daniela dat ze heeft toegegeven dat Daniela een van haar anonieme bronnen was.
Sinds haar jeugdjaren is Daniela heel goed bevriend met prinses Mabel. En dat verklaart natuurlijk de kritiek op Máxima. Mabel en Máxima kunnen niet goed met elkaar opschieten. Een van de redenen is de heel goede relatie van Mabel met prinses Beatrix.
Máxima is niet zo close met Beatrix. Dat leidde al verschillende keren tot een afstand tussen Mabel en haar. Volgens Máxima heeft haar schoonmoeder wel kritiek op haar.
Dit verklaart ook meteen waarom Daniela zo fel is tegen een boek waar in de koningin zo opgehemeld wordt. Misschien trekt Mabel op de achtergrond wel aan de touwtjes. In haar positie kan ze dergelijke kritiek natuurlijk zelf niet uitspreken.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.