-

Nieuwste

Monique verbiedt Rachel Hazes elk contact met schoonzoon

Rachel Hazes

Rachel Hazes opende recent haar eigen YoYo! Fresh Tea Bar in Amstelveen. Daar verkoopt ze thee waar mensen zelf toppings kunnen kiezen. Toch is ze niet helemaal gelukkig. En dat heeft alles te maken met Monique.

Rachel vertelt dat ze de eigenaar van het concept veertien maanden terug leerde kennen. Ze was meteen verkocht. De weduwe was vastberaden om haar eigen zaak te beginnen en dat is haar gelukt.

Monique verbiedt contact met kleinzoon

Grote afwezige op de opening was kleinzoon André junior. Het ziet er ook niet naar uit dat ze hem snel zal weerzien. Rachel onthult aan Story: “Ik heb geen contact met mijn kleinzoon. Dat zijn keuzes die voor mij gemaakt worden.” Ze zegt dat ze zich daarbij heeft neer te leggen. “Ik laat iedereen in zijn waarde. Ik wil me niet belangrijker maken dan ik ben, en respecteer de keuze van Monique.”

Hartenpijn

Toch doet het haar pijn. De moeder van Roxeanne en André vervolgt: “Als zij vindt dat kleine André geen contact met zijn oma mag hebben, dan is dat zo. Ik heb mijn best gedaan en stuur kleine André geregeld cadeautjes. Maar die cadeautjes worden door Monique teruggestuurd. Die worden niet geaccepteerd. Dat doet zeer. Daar heb ik hartenpijn van.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder