Nieuwste
Kabinet vervroegt nieuwe versoepelingen naar 26 juni
Het kabinet is van plan om de volgende stap in het openingsplan te vervroegen naar 26 juni. De geplande versoepelingen van 30 juni gaan dus vroeger in. Dat bevestigen Haagse bronnen.
De horeca mag dan meer personen ontvangen en langer open blijven. Het aantal klanten gaat dan van 50 naar 100.
Dat is ook het geval voor theaters en bioscopen. Tot grote ergernis van de sector mogen zij nu maar 50 gasten ontvangen.
Thuis mogen we dan weer acht personen over de vloer hebben.
Basisregels blijven
Het kabinet geeft wel aan dat mensen de basisregels moeten blijven respecteren. Dat betekent thuisblijven bij gezondheidsklachten en de anderhalve meter afstand naleven. Ook de mondkapjesplicht blijft.
Aanvankelijk was deze fase van het openingsplan pas voor 21 juli. Door de forse afname van het aantal ziekenhuisopnames en besmettingen is besloten om de versoepelingen te vervroegen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.