-

Nieuwste

Christian Eriksen reageert voor het eerst zelf na hartstilstand

Eriksen

Christian Eriksen reageerde voor het eerst na zijn hartstilstand tijdens de EK-wedstrijd van Denemarken tegen Finland van zaterdag. De Deen ligt voorlopig nog steeds in het ziekenhuis in Kopenhagen.

De voetballer reageerde bij monde van zijn zaakwaarnemer Martin Schoots. “Ik voel me nu beter, maar ik wil wel weten wat er precies gebeurd is. Ik wil iedereen bedanken voor de steun die ik heb gekregen. Ik zal niet opgeven”, klinkt het.

Eriksen (29) moest bij het einde van de eerste helft een kwartier lang gereanimeerd worden. Hij kwam terug bij bewustzijn en momenteel is zijn toestand stabiel. Toch moet hij nog enkele dagen in het ziekenhuis blijven.

De bondsarts van Denemarken bevestigt dat de speler een hartstilstand kreeg. De oorzaak is nog niet bekend. Daarom moet hij dus nog even in het ziekenhuis blijven voor monitoring en onderzoek.

De bondsarts legt uit dat ze Eriksen helemaal kwijt waren. “Aan de hand van een defibrillator hebben we hem kunnen terughalen. Ik weet niet hoeveel het scheelde dat we hem definitief kwijt waren, maar na één poging met de defibrillator was hij terug. Dat is best snel.”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder