Nieuwste
Eloise ontvolgt mensen die haar onzeker maken met ‘perfecte lichamen’
Eloise van Oranje heeft de ideale manier gevonden om te kunnen omgaan met het onrealistisch schoonheidsideaal op sociale media. De dochter van Constantijn en Laurentien zegt in Tijd voor MAX dat ze personen die haar onzeker maken gewoon ontvolgt.
Tijdens haar talkshowdebuut vertelde ze openhartig: “Ik ben ook maar een jong meisje, dus natuurlijk ben ik ook onzeker over dingen. Op social media krijg je zo vaak perfecte dingen te zien.” De gravin vervolgt: “Je moet je bedenken dat het een momentopname is van iemand. En hoe ik daarmee omga is wel echt mensen ontvolgen waarvan ik de hele tijd denk: jij bent zo mooi, was ik maar zo.”
De gravin beseft dat dit helemaal fout is. “Heel de tijd iets anders willen zijn dan dat je eigenlijk bent. Waarom zou je iemand volgen waarmee je jezelf alleen maar gaat vergelijken?”
Eerste boek
Uiteraard was Eloise vooral te gast in de talkshow om er te praten over haar eerste boek. Het boek Learning By Doing gaat over de antwoorden die ze krijgt van haar fans over voeding, het studentenleven en over mode.
Ze geeft toe dat ze een beetje geholpen werd door haar ouders. “Mijn moeder heeft veel ervaring met boeken schrijven dus zij was heel kritisch op de taal. Maar echt alleen maar goeie kritiek. Dus dat is heel fijn om te hebben.”
Ze voegt eraan toe dat het niet de bedoeling is om mensen te gaan vertellen hoe ze iets moeten doen. “Ik maak ook gewoon fouten. Ik ben net 19 dus ik doe ook maar wat”, klinkt het nuchter.
Dit bericht bekijken op Instagram
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.