Nieuwste
Zeeuwse baas geeft werknemers 100 euro prikbonus
Het personeel van het Zeeuwse bedrijf Delta Safe Security krijgen een prikbonus van 100 euro als ze zich laten inenten tegen het coronavirus. Op die manier hoopt het bedrijf twijfelende werknemers te overtuigen.
Delta Safe Security geeft de prikbonus van 100 euro aan werknemers die zich binnen de maand na hun beurt laten vaccineren.
Directeur Bert Graaff vertelt aan EditieNL: “We vinden het fijn dat onze mensen zich laten vaccineren. De mensen die het al van plan waren willen we belonen en de mensen die zich hierdoor laten overhalen ook.”
De directeur legt uit dat ze dit doen in het belang van het bedrijf. Er is immers behoorlijk wat uitval door werknemers die ziek zijn. “Bovendien denken we dat onze opdrachtgevers het fijn vinden dat onze mensen gevaccineerd zijn”, voegt Graaff nog toe.
Ook voor de maatschappij vindt hij het belangrijk. De directeur vindt dat het maatschappelijk beter is als iedereen ingeënt is.
Zou jij je laten inenten voor een prikbonus van 100 euro? Laat van je horen in de reacties!
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.