Nieuwste
Ruim 10% snottebellen op basisscholen veroorzaakt door corona
Sinds het heropenen van de basisscholen zijn meer dan tien procent van de geteste kinderen positief getest op corona. De snottebellen moeten dan thuis blijven en zich laten testen. Dat blijkt uit cijfers van de RIVM.
De zogenaamde snottebellen moeten thuisblijven en zich laten testen. De laatste weekcijfers geven aan dat 1.394 van de 13.631 geteste kinderen tussen de 4 en 12 jaar besmet zijn met het coronavirus.
Leraren maken zich zorgen
Rob van Ooien van de Algemene Vereniging Schoolleiders legt uit dat dit precies de reden is van het strenge snotneuzenbeleid van het kabinet. De woordvoerder zegt bij De Telegraaf: “Want we wilden allemaal de scholen weer open.”
Het onderwijspersoneel maakt zich zorgen over de berichten over de verspreiding van de besmettelijke Britse variant. Het is echter nog te vroeg om te besluiten dat die variant ook besmettelijker is voor kinderen.
Heropening middelbare scholen
De bedoeling is dat nu ook de middelbare scholen snel heropenen. Onder de studenten van middelbare scholen zijn er echter nog meer besmettingen.
Uit de laatste cijfers blijkt dat 16 procent van de jongeren tussen 13 tot 17 jaar oud positief testten op het virus. Deze leeftijdsgroep vormt zo het hoogste percentage van besmettingen. Dit is ook de enige groep waar de besmettingen in verhouding nog zijn toegenomen de afgelopen twee maanden.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.