-

Nieuwste

Bezorger slingert pakjes vanuit busje hardhandig op straat

bezorger

Pakketbezorgers ondergaan moeilijke tijden. Door de coronacrisis kreunen ze onder een enorme werkdruk. Ze hebben constant haast. Dat rechtvaardigt de manier waarop een bezorger uit Rotterdam met pakketjes omgaat echter niet.

Bianca Toeps filmde hoe de bezorger pakjes vanuit zijn busje hardhandig op straat slingerde. Toen Bianca vroeg of hij iets voorzichtiger wilde zijn, antwoordde de bezorger: “Als je niet wil dat ik ermee gooi, moet je niks bestellen.”

Bianca had schoenen besteld, maar ze bestelt ook vaak polaroidcamera’s. Met zo’n brute behandeling zouden de toestellen het nooit overleven.

Achter het busje stond een wagentje voor de pakjes. De bezorger gebruikte het wagentje niet. Bianca dacht eerst nog dat het was omgevallen. Dat was niet het geval. Dit is blijkbaar gewoon de normale werkwijze van de bezorger.

Mensen op de sociale media staken bezorgers een hart onder de riem met verhalen van postbodes die wel altijd beleefd en vriendelijk zijn.

Een andere bezorger kwam onlangs nog op een slechte manier in het nieuws omdat hij een bejaarde vrouw gewoon op de grond liet liggen.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder