-

Nieuwste

Bejaarde man staat op straat nadat krakers zijn huis bezetten

krakers

Een 88-jarige man uit Frankrijk, Roland, bevindt zich in een lastige situatie. Omdat zijn huis door krakers is bezet, kan hij zijn eigen woning niet meer in en kan hij het ook niet meer verkopen.

Krakers bezetten zijn huis sinds september 2020. Ze maakten van de gelegenheid gebruik om zijn huis binnen te dringen toen hij even niet thuis was. Daarna veranderden ze de sloten.

De bejaarde man spande een rechtszaak in en de rechter beval de krakers om de woning te verlaten. Maar wel pas op het einde van de winter. Nu moet Roland zelfs wachten tot 1 juni.

Roland wilde het huis verkopen om bij zijn vrouw Odile in een verpleeghuis te kunnen intrekken. Roland getuigt: “Ze hebben mijn huis afgepakt, het huis waar ik opgroeide en mijn gezin stichtte. Mijn vrouw zit eenzaam en alleen in een verpleegtehuis, ze begint haar hoofd een beetje te verliezen, ik moet bij haar zijn.”

Heel wat mensen zijn aangeslagen door het verhaal van Roland. Ex-rugbyspeler van Stade Toulousain, Grégory Lamoley, startte een inzamelactie voor de bejaarde man. Roland krijgt het ingezamelde geld eind maart.

Mensen op de sociale media reageren woedend. Vooral de Franse wetgeving wordt op de korrel genomen. Het kan toch niet zijn dat Roland het slachtoffer is van deze hele situatie?

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder