Nieuwste
Jongetje (3) overleden nadat ouders hem achterlaten in snikhete auto.
Dit weekend overleed een jongetje van drie nadat hij in een snikhete auto was achtergelaten. Zijn ouders, Dakota Heath Fowler (20) en Brandi Michelle Burks (21), zijn aangeklaagd wegens doodslag. In het Amerikaanse Hodges, waar het koppel woont, lopen de temperaturen momenteel op tot meer dan dertig graden.
Een voorbijganger had het kleintje bewusteloos in de auto zien liggen. Die belde de politie, maar de hulpdiensten konden niets meer doen voor het jongetje. De ouders beweren dat ze de jongen de vorige nacht voor het laatst zagen rond middernacht toen ze hem in bed stopten. De melding over het kind in de auto liep zondagmiddag rond vier uur bij de politie binnen.
De ouders zeggen dat ze vervolgens om drie uur ’s middags wakker werden en hun zoontje nergens konden vinden. Dan vonden ze hem in de auto.
Nu volgt er nog een autopsie op het lichaam van de jongen. Politiewoordvoerder Shannon Oliver sluit opzet voorlopig uit. Shannon Oliver verklaarde: “Ik denk niet dat het hier gaat om opzet. Volgens mij is dit een kwestie van verwaarlozing dat jammer genoeg het leven heeft gekost van dit jongetje. Het is gewoon een heel droevige zaak.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.