Connect with us

Economie

Restaurant rekent 5 euro extra voor ‘anti-coronamaatregelen’.

Om het ‘nieuwe normaal’ als gevolg van de pandemie in goede banen te leiden, zijn heel wat bedrijven gedwongen om anti-coronamaatregelen in te voeren. Zo moeten bedrijven bijvoorbeeld verschillende keren per dag hun tafels, stoelen, producten, enzovoort, desinfecteren.

Die sanitaire en hygiënische maatregelen zorgen voor extra kosten, voornamelijk dan in de horeca. Dat brengt ons bij de vraag: bent u als klant bereid om deze kosten te betalen. Ben jij bereid om een zogenaamde coronatoeslag te betalen?

In het restaurant VIVA M’boma in Brussel zagen de klanten een nieuwe rubriek op hun rekening verschijnen: ‘anti-coronamaatregelen’.

Restaurants moeten ingrijpende maatregelen nemen om te mogen openen: meer gezondheidskosten, maar tijd om te poetsen en desinfecteren, meer ruimte tussen de tafels en dus minder klanten. Na de al ontzettend zware periode van de gedwongen sluiting, krijgen ze nu dus al die extra kosten er nog eens bij om te mogen werken.

Daarom rekent restaurant VIVA M’boma vijf euro extra aan per klant. Voor deze rekening was dat dus 10 euro omdat er twee klanten aan het tafeltje zaten.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door belgian.storefrontstories (@belgianstorefrontstories) op

De coronatoeslag lokte op de social media heel verdeelde reacties uit. De zaak legde op Facebook uit dat ze niet wisten dat de door de overheid opgelegde overheid zo veel geld zouden kosten, en dat ze daarom besloten om de kosten door te rekenen aan de klant. Het restaurant geeft nog mee dat alle klanten hier vooraf van op de hoogte zijn gebracht en dat het grootste deel van de mensen dit volkomen begreep.

Wat vind jij van deze toeslag? Begrijpelijk of overdreven? Laat van je horen in de reacties!