-

Economie

Oud-collega doet boekje open over Wendy van Dijk: ‘Oneerlijke, nare vrouw’.

Een oud-collega van Wendy van Dijk haalt snoeihard uit naar de presentatrice. Radmilo Soda heeft geen hoge pet op van Wendy en noemt haar zelfs een ‘oneerlijke, nare vrouw’. Aan weekblad Weekend vertelde Radmilo dat hij zich ‘gebruikt’ voelt door de blondine.

‘Ze ging aan de haal met mijn idee’

Het duo werkte eerder samen aan het populaire programma Obese. Radmilo legde uit: “Ik wilde een tv-programma maken met Wendy en Disq (het fitnessbedrijf van Wendy), zoals het programma ‘Nederland in Beweging’.” Hij reikte tips aan over ze dit nieuwe concept zouden uitwerken. Radmilo gaat verder: “Ik zocht contact met haar manager en haar broer Mike, maar daarna heb ik er nooit meer wat van gehoord. Later ontdekte ik dat Wendy er achter mijn rug om met Robbert (een andere collega) vandoor is gegaan. En hoe dat is uitgerold met Disq was mijn idee, met een abonnement.”

Het fitnessbedrijf Disq van Wendy is ondertussen failliet verklaard.

Gebruikt

Radmilo is niet te spreken over de gang van zaken. Hij onthult: “Ik had alles opgezet. Dan zou je denken dat je mij erbij betrekt, maar ze hebben mij niks laten weten. Zo gaat dat kennelijk in de tv-wereld. Het is alleen maar eigenbelang.”

Ook met andere collega in de clinch

Een andere collega van Wendy, Robbert Boekema, ligt ook in de clinch met de presentatrice. Ze zijn verwikkeld in een juridisch dispuut. De situatie is zo ernstig dat de kinderen vrezen voor een uithuiszetting.

Economie

Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.

Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met een plastic tasje van slechts 10 cent.
Nikkie Plessen

Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.

Opmerkelijk is haar visie op mode.

In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.

Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je bankrekening te plunderen.

Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals Chanel en Hermès.

Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.

Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar Nikkie regelmatig kwam.
Nikkie Plessen

Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van “betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent extra betalen.

Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing waren.

Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.

Lees verder