Economie
Onverlaat gooit steen van spoorwegbrug, bestuurder door oog van de naald.

Het afgelopen weekend is Bas Vlieg door het oog van de naald gekropen nadat een onverlaat een steen van de spoorbrug in Deventer gooide. Op dat ogenblik reed Bas onder de brug door. Bas zegt dat de steen hem op een haar na miste.
Bas doet het relaas op zijn Facebook: “De steen belandde op het dak van mijn auto vlak naast mijn openstaande dakraam. Tien centimeter naar links en ik had waarschijnlijk dit bericht niet kunnen typen.”
Bas denkt dat het een steen was die normaal op een kribbe in de IJssel ligt. De steen is dus heel groot en zwaar. De man doet een oproep naar getuigen: “Degene die dit gedaan heeft moet gewoon compleet gestoord zijn.”
Bas deed aangifte wegens poging tot doodslag. Hij heeft helaas geen glimp kunnen opvangen van de dader. Aan Hart van Nederland vertelt Bas dat hij daags nadien terugging om de steen te zoeken. Die heeft hij helaas niet gevonden. Bas zegt dat hij nu extra op zijn hoede is wanneer hij onder een brug door rijdt. Hij vertelde: “Dat deed ik altijd al. Als er mensen op een brug staan, houd ik er altijd rekening mee dat die iets kunnen gooien.”

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.