Nieuwste
Alerte kijker ziet dodelijke ziekte in hals televisieverslaggeefster.
Een televisiereporter uit Florida dankt wellicht haar leven aan een alerte kijker. Victoria Price van NewsChannel8 had een mailtje gekregen van een kijker dat ze een raar bobbeltje in haar hals had gezien.
De presentatrice liet het onderzoeken en de conclusie was verwoestend: het was kanker. De dame die Price inlichtte, had ooit hetzelfde meegemaakt.
Price gaat volgende week al onder het mes. Ze onthulde: “Als journalist was het tijdens de coronapandemie altijd razend druk. Nooit ophoudende shiften en oneindig veel nieuws. We brachten het belangrijkste medische nieuws van de eeuw, maar ik dacht eigenlijk helemaal niet aan mijn eigen gezondheid.”
De presentatrice geeft mee dat de dokters haar zeiden dat ze precies op het nippertje was. “En dat is het enige wat telt”, voegde ze eraan toe.
‘Zorg goed voor jezelf’
De televisiereporter is de alerte kijker eeuwig dankbaar. Price vertelde: “Ik zal de dame die me mailde eeuwig dankbaar zijn. Ze had het ook niet hoeven doen.” De journaliste deelde onlangs de e-mail van de vrouw: “Hallo, ik zag je verslag zopas op televisie, ik maak me best zorgen om die knobbel in je hals. Laat het alsjeblieft even onderzoeken. Het doet me herinneren aan mijn geval. Dat bleek kanker. Zorg goed voor jezelf.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.