Economie
Vrouw neemt mondkapje af en hoest opzettelijk in gezicht baby.

Een vrouw in California hoestte opzettelijk in het gezicht van een 1-jarige baby na een woordenwisseling over het niet genoeg afstand houden.
Het incident vond vrijdag plaats in Yogurtland in San Jose. De vrouw stond aan te schuiven voor de baby, haar moeder en oma.
Volgens de politie was de vrouw misnoegd omdat de moeder, Mireya Mora, te dicht bij haar stond en zich niet aan de social distancing regels hield.
De vrouw nam daarop haar mondkapje af, benaderde de baby in de kinderwagen en hoestte herhaaldelijk in het gezicht van het kleintje. Dan verliet ze de zaak.
De politie verspreidde een signalement van de blanke vrouw in de zestig. Mora vertelde aan de media dat de aanval misschien raciaal geïnspireerd is. Ze getuigde: “Ik en mijn oma zijn Zuid-Amerikaans, en ze begon te schreeuwen over mijn afstand en mishandelde me verbaal toen ik Spaans begon te praten met mijn oma.”
Lichte koorts
Haar zoon had lichte koorts nadat de vrouw op hem had gehoest, maar gelukkig genas hij snel. “Als hij ziek was geworden … ik mag er niet aan denken”, voegde de moeder er nog aan toe.

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.