Economie
Duitse herder beseft dat ze bij de dierenarts zijn en hij is niet blij.

Sommige huisdieren vinden het helemaal niet erg om naar de dierenarts te gaan. Maar dat is eerder de uitzondering dan de regel. De meeste honden vinden het geen pretje om zich door de dierenarts te laten onderzoeken. Begrijpelijk, want niemand gaat echt graag naar de dokter. Soms is het echter gewoon nodig. Maar er is niemand die Enzo daarvan kan overtuigen.
De baasjes van Enzo, de familiehond, brachten hem naar de dierenarts. Honden weten hun gevoelens perfect te tonen. Wanneer ze iets willen of helemaal niet willen, dan laten ze dat merken ook! Ze kunnen misschien niet praten, maar ze hebben genoeg andere manieren om te communiceren.
Ze maken geluiden en hun lichaamstaal spreekt boekdelen. Zo had Enzo snel in het snuitje waar ze waren. En dat vond hij niet leuk!
De hond heeft allergieën en moest onderzocht worden. Aanvankelijk dacht hij nog dat ze naar het park gingen, maar dan besefte Enzo dat ze voor de dierenarts geparkeerd waren. Enzo bleef vriendelijk en rustig, maar liet zijn ongenoegen duidelijk blijken!
Enzo beweegt op en neer, kermt en hij lijkt zijn familie wel te smeken om toch maar niet te moeten uitstappen.
We hebben echt met Enzo te doen. Wat zou hij toch zo veel liever naar het hondenpark gaan of gaan wandelen. Uiteraard is het wel belangrijk om je dieren naar de dierenarts te brengen. Houden jouw huisdieren van de dierenarts? Hoe gedragen zij zich?

Economie
Nikkie Plessen denkt dat ze boven iedereen staat en regels niet voor haar gelden

Nikkie Plessen, de gerenommeerde modekoningin van Nederland, staat bekend om haar aanzienlijke fortuin.
Haar naam zorgt echter voor opschudding vanwege een incident met
een plastic tasje van slechts 10 cent.
Als succesvolle zakenvrouw heeft Nikkie haar kledingmerk NIKKIE
Fashion wereldwijd in talloze winkels liggen.
Opmerkelijk is haar visie op mode.
In het verleden heeft ze mensen met een beperkt budget
geadviseerd om te investeren in een designer sjaal van €100, zelfs
als ze zich de duurdere merkkleding niet kunnen veroorloven.
Nikkie benadrukte het idee dat je met een accessoire, zoals een
sjaal, een opvallend modebewust statement kunt maken zonder je
bankrekening te plunderen.
Ze sprak over het idee van een sjaal als een veelzijdig
mode-item, vergelijkbaar met de allure van designer tassen zoals
Chanel en Hermès.
Ondanks haar royale uitgaven aan luxemerken, deed het incident
met een 10 cent plastic tasje veel stof opwaaien. Juicechannel
deelde een verhaal waarin Nikkie woedend zou zijn geworden toen ze
werd geconfronteerd met de kosten van het tasje.
Het incident vond plaats in een bakkerij in Amsterdam, waar
Nikkie regelmatig kwam.
Toen ze een keer geen eigen tas bij zich had en de regel van
“betaling voor plastic tasjes” al van kracht was, moest ze 10 cent
extra betalen.
Haar reactie was opmerkelijk: “IK KOOP WEKELIJKS VOOR ZOVEEL
GELD AAN BROOD, WEET JE WEL NIET WIE IK BEN?” leek ze te
schreeuwen, waardoor de indruk werd gewekt dat ze vond dat de
regels die voor anderen gelden, niet voor haar van toepassing
waren.
Hoewel Nikkie Plessen over aanzienlijke rijkdom beschikt, roept
dit incident vragen op over haar houding ten opzichte van algemene
regels en hoe ze zichzelf ziet in vergelijking met anderen.