Algemeen
B&B-Richard woest op RTL: ‘Ik kreeg bewust vrouwen zonder kont´

Richard van der Meulen, bekend van B&B Vol Liefde, is woedend en uit zijn frustraties over de werkwijze van de makers van de populaire RTL 4-show. In een interview met Weekend uit hij zijn ongenoegen over de manier waarop hij behandeld werd tijdens zijn deelname. Volgens Richard had hij duidelijke eisen voor de show, maar die zijn volgens hem genegeerd.
De Teleurstelling: Vrouwen zonder Billen
De grootste ergernis van Richard lijkt de selectie van de vrouwen te zijn. Hij had namelijk gevraagd om een vrouw met “goede billen”, maar wat hij uiteindelijk kreeg, beviel hem totaal niet. “Vrouwen zonder billen!”, roept hij verontwaardigd. Hij beschrijft het als een ‘ballenprogramma’, waarbij hij zich misbruikt voelt voor het amusement van de kijker. Richard is bovendien van mening dat zijn deelname een verkeerd beeld heeft gecreëerd bij het publiek. “Ik word nog wekelijks herkend, maar mensen hebben een heel ander beeld van wie ik werkelijk ben.”
Vroegere Opnames en Schending van Voorwaarden
Naast zijn kritiek op de vrouwen, is Richard ook boos over de manier waarop de opnames zijn verlopen. Volgens hem werd de afgesproken opnamestart op 1 mei niet nagekomen, maar werd er al op 1 april gefilmd, wat hij beschouwt als een bewuste zet om hem in een stressvolle situatie te brengen. Richard had specifieke wensen over het tijdstip van filmen, omdat hij wilde dat de show natuurlijk en ongeregisseerd zou blijven. Dit werd volgens hem niet gerespecteerd. Hij vertelt: “Ze kwamen al met de camera’s op 1 april. Dat is gewoon een naaistreek.”
De Slecht Geregelde Villa en ADHD-Stress
Richard’s frustratie gaat verder: de villa was volgens hem niet eens klaar voor gebruik. Er was maar één slaapkamer af, en de rest moest nog worden afgewerkt. “Ze zeiden: ‘Dan stop je die vrouwen toch in de caravan?’ Wat denk je zelf?! Ze wisten dat ik gestrest zou raken van alle prikkels, met mijn ADHD en alles. Ze zijn niet achterlijk.” Dit alles maakte de situatie voor hem onnodig moeilijk.
Regie versus Ongeregisseerd
Een ander punt van conflict tussen Richard en de makers was de poging om de show geregisseerd te maken, iets wat hij niet wilde. “Ze hebben een paar keer geprobeerd om een briefje, dat ze onder mijn neus schoven, te laten oplezen voor de camera. Maar zo ben ik niet, ik heb dat geweigerd,” vertelt hij. Dit was volgens Richard een poging om de show te manipuleren, iets wat hij weigerde te accepteren.
Verlies van Controle en Teleurstelling
Richard voegt eraan toe dat hij uiteindelijk gedwongen werd om te kiezen uit een kleine groep vrouwen, waarvan de meeste niet voldeden aan zijn verwachtingen. Hij moest kiezen uit de vrouwen die het meeste “leedvermaak-tv” konden leveren. “Ik mocht alleen kiezen uit de vrouwen met wie je leuk leedvermaak-tv kan maken. Ik ben geen achterlijke, ik ben intelligenter dan je denkt,” zegt hij, waarbij hij zijn teleurstelling over de hele situatie nogmaals benadrukt.
De Gevaren van Televisie en de Onwetendheid van de Makers
Voor Richard gaat het allemaal veel verder dan persoonlijke teleurstelling; hij beschouwt het als een onethische manier van omgaan met mensen. Hij is van mening dat de makers niet begrijpen hoe ze mensen daadwerkelijk kunnen beschadigen. “In dat hele televisieland snappen ze ook gewoon niet dat ze mensen echt kapot maken. Ze hebben het niet eens in de gaten…”
Richard’s Toekomst in de Media
Het is nog onduidelijk wat de toekomst van Richard in de media zal zijn, maar zijn felle kritiek op B&B Vol Liefde zal zeker een impact hebben. Zijn ervaring toont de schaduwzijde van reality-tv: de druk om een bepaald soort drama te creëren kan persoonlijke grenzen overschrijden. Of Richard ooit nog een rol zal spelen in een tv-show als deze, blijft de vraag, maar hij heeft in ieder geval duidelijk gemaakt dat hij geen genoegen neemt met het idee dat zijn deelname alleen maar voor vermaak van anderen is.

Algemeen
Bizar nieuws: Maxime Meiland vertelt dochter dat Leroy niet haar vader is

Maxime Meiland deelt emotioneel moment met dochter Claire: ‘Ze wilde weten hoe het echt zat’
Voor Maxime Meiland en haar dochter Claire (8) was het een ontroerend en tegelijk moeilijk moment. De realityster heeft haar dochter eindelijk verteld wie haar biologische vader is — een onderwerp dat ze jarenlang bewust uit de media en uit Claires wereld hield.
In haar nieuwe boek Au Revoir beschrijft Maxime openhartig hoe ze het gesprek voerde en waarom ze er zolang mee gewacht heeft. “Ik wilde wachten tot ze oud genoeg was om het te begrijpen,” vertelt ze.
Een groot geheim dat ze lang meedroeg
Sinds de geboorte van Claire, in 2015, is Leroy Molkenboer de stabiele factor in haar leven. Voor Claire is hij haar vader — degene die haar naar school brengt, grapjes maakt en altijd bij haar is. Maar biologisch gezien ligt dat anders.
De meeste fans van de Meiland-familie wisten het allang: Claires biologische vader is Jaap, een ex-vriend van Maxime uit haar jonge jaren. Toch besloot Maxime die waarheid nog even voor zich te houden, om haar dochter te beschermen.
“Ze was nog te klein,” legt Maxime uit in haar boek. “Ik wilde niet dat ze in de war zou raken of zich onzeker zou voelen. Leroy is al zo lang in haar leven, en hij is echt een vaderfiguur voor haar.”
Pas onlangs voelde ze dat het juiste moment was aangebroken.
‘Ze wilde een foto zien’
Maxime vertelt dat het gesprek rustig verliep, maar niet zonder emotie. Claire reageerde vol kinderlijke nieuwsgierigheid en wilde meteen meer weten.
“Ze weet sinds een tijdje hoe het zit,” schrijft Maxime. “Later vroeg ze om een foto. Dus die hebben we haar laten zien. Daarna hebben we het er nog een paar keer over gehad.”
De realityster benadrukt dat ze het belangrijk vond dat haar dochter zich veilig voelde tijdens het gesprek. “Kinderen voelen feilloos aan wanneer iets oprecht is. Ik wilde dat ze wist dat de liefde tussen ons altijd hetzelfde blijft.”
Volgens Maxime stelde Claire weinig vragen, maar haar blik sprak boekdelen. “Ze is slim en gevoelig. Ze begrijpt meer dan ik dacht.”
Een ingewikkelde familiegeschiedenis
Dat Maxime het onderwerp zolang uitstelde, heeft ook te maken met haar verstoorde relatie met Jaap. De twee gingen uit elkaar in een periode waarin Maxime nog volop zoekende was naar haar eigen identiteit.
Ook Martien en Erica Meiland waren destijds niet te spreken over Jaap en zijn familie. In een van de eerdere Meiland-boeken beschreef Martien een ongemakkelijke ontmoeting:
“Zijn vader had een dwarslaesie gehad. Het was alleen maar negativiteit met die mensen,” schreef hij destijds.
Na dat moment besloot Martien dat hij geen contact meer wilde. “Er hing gewoon een rare sfeer. We wilden rust.”
De andere kant van het verhaal
Nu, jaren later, reageert opa Jan, de vader van Jaap, in weekblad Story. Hij is opgelucht dat Claire eindelijk weet wie haar biologische familie is.
“Het gaat om Claire, niet om de rest van de wereld,” zegt hij. “Ze heeft recht op de waarheid.”
Ook grijpt hij de kans om een oud misverstand recht te zetten over Martiens uitspraak.
“Ik heb geen dwarslaesie en zit niet in een rolstoel,” legt hij uit. “Ik heb wel een zwaar auto-ongeluk gehad, maar ben daar goed uitgekomen.”
Toch is hij mild over de Meilandjes:
“We maken allemaal de wereld soms wat mooier of anders dan hij is. Ik neem Martien en Erica niets kwalijk. Je bent altijd de held in je eigen verhaal.”
Zijn woorden tonen een opvallende rust — iets wat volgens kenners typerend is voor hoe de familie Jaap nu in het leven staat.
Liefde is meer dan biologie
Ondanks de ingewikkelde voorgeschiedenis blijft voor Maxime één ding boven alles duidelijk: Claire heeft een liefdevol gezin, en dat is wat telt.
“Leroy is haar vader in alle opzichten,” schrijft Maxime. “Hij was er vanaf het begin bij, heeft haar opgevoed, getroost, en is haar veilige haven. Dat verandert niet door wat ik haar nu heb verteld.”
Volgens mensen in de omgeving van de familie was het gesprek voor Maxime een emotionele opluchting. Ze wilde eerlijk zijn tegenover haar dochter, maar ook zorgvuldig omgaan met haar gevoelens.
“Maxime is heel beschermend,” vertelt een goede vriendin. “Ze wil dat Claire met vertrouwen kan opgroeien, zonder verwarring of spanningen. Daarom koos ze ervoor het op haar eigen moment te vertellen.”
De steun van Leroy
Ook Leroy Molkenboer, met wie Maxime inmiddels een sterk en stabiel gezin vormt, stond volledig achter de beslissing. Hij heeft Claire altijd als zijn eigen dochter gezien, en dat zal volgens Maxime nooit veranderen.
“Hij is een fantastische vader,” zegt ze. “Hij stond naast me toen ik het vertelde, en dat gaf me zoveel kracht.”
In eerdere interviews vertelde Leroy dat het vaderschap voor hem “natuurlijk” voelt. “Vanaf dag één voelde het alsof ze mijn kind was,” zei hij destijds.
Die band is inmiddels onbreekbaar — en dat maakt het gesprek voor Claire waarschijnlijk juist makkelijker te verwerken.
Een nieuwe fase vol openheid
Met deze openbaring sluit Maxime een hoofdstuk af dat jarenlang in stilte bestond. Ze heeft geleerd dat eerlijkheid, hoe moeilijk ook, altijd de beste weg is.
“Je kunt kinderen niet alles besparen,” zegt ze. “Maar je kunt ze wel leren dat liefde nooit verandert, wat er ook gebeurt.”
De Meiland-familie, die gewend is om hun leven met miljoenen kijkers te delen, laat hiermee zien dat sommige gesprekken beter privé plaatsvinden — maar ook dat openheid helend kan zijn.
Een boodschap over liefde en waarheid
De manier waarop Maxime het gesprek met haar dochter heeft gevoerd, raakt veel mensen. Op sociale media stromen de reacties binnen van volgers die haar moed prijzen.
“Wat knap dat ze dit op zo’n eerlijke manier heeft aangepakt,” schrijft een fan. “Ze laat zien dat liefde belangrijker is dan DNA.”
Anderen herkennen zich in haar verhaal. “Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn kind,” reageert iemand. “De waarheid vertellen was moeilijk, maar het gaf zoveel rust.”
Wat overblijft, is een verhaal over liefde, moed en volwassenheid. Maxime heeft gedaan wat elke ouder hoopt te kunnen doen: haar kind de waarheid vertellen, met zachtheid en vertrouwen.
“Claire is en blijft mijn kleine meisje,” schrijft ze tot slot. “Wie haar vader ook is, ze is volledig van ons allemaal.”