-

Algemeen

Organisatie Holland Zingt Hazes gooit Rachel Hazes op straat: ´Niemand wil nog met haar samenwerken´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Rachel Hazes zal vanaf volgend jaar niet langer betrokken zijn bij Holland Zingt Hazes. Dit nieuws komt op een opvallend moment: slechts één dag voordat de dertiende editie van het populaire evenement plaatsvindt. De beslissing lijkt niet zomaar uit de lucht te vallen. Na de geruchtmakende ruzie met haar zoon André Hazes en de sommatie die hij op kerstavond ontving, zouden meerdere artiesten niet langer met Rachel willen samenwerken.

Officiële aankondiging: Rachel verdwijnt uit de organisatie

Op Instagram maakte de organisatie van Holland Zingt Hazes bekend dat het evenement voortaan volledig in handen zal zijn van MediaLane. ,,Recentelijk hebben MediaLane en Melvin Produkties overeenstemming bereikt over Holland Zingt Hazes,” zo luidt het officiële bericht. ,,Dat houdt in dat de gehele exploitatie, organisatie en uitvoering van dit evenement in handen is van MediaLane.”

Wat opvalt, is dat er geen verdere toelichting wordt gegeven over de reden achter deze overname. MediaLane zwijgt over de vraag of Rachel vrijwillig afstand heeft gedaan of dat ze uit de organisatie is gezet. Ook wordt er niet gesproken over eventuele financiële compensatie.

Ruzie met André als doorslaggevende factor?

Hoewel de organisatie zich niet uitlaat over de aanleiding, heeft Juicechannel zo zijn vermoedens. Het vertrek van Rachel zou nauw samenhangen met haar hoogoplopende conflict met André Hazes. Op kerstavond stuurde ze haar zoon een sommatie, iets wat binnen de familie en in de media voor veel opschudding zorgde.

Volgens Juicechannel was dit voor meerdere betrokkenen de druppel. Het kanaal meldt: ,,Het vertrek van Rachel bij Holland Zingt Hazes heeft vast en zeker te maken met haar ruzie met André.” Dit zou verklaren waarom MediaLane ervoor heeft gekozen de volledige controle over het evenement over te nemen.

Artiesten willen niet met Rachel werken

Naast haar familieproblemen zou er nog een reden zijn waarom Rachel buitenspel is gezet: haar relatie met de artiesten die aan het evenement deelnemen. Juicechannel stelt dat diverse artiesten zich kritisch hebben uitgelaten over de manier waarop Rachel haar zoon André behandelt.

Met Rachel in de organisatie zouden deze artiesten zich niet meer welkom hebben gevoeld bij het evenement. ,,We kennen Rachel: ze kan niet tegen kritiek en tegenspraak. Daar is ook honderd procent gedoe over geweest,” schrijft Juicechannel. De kans is groot dat de organisatie heeft ingezien dat haar aanwezigheid eerder een obstakel dan een toegevoegde waarde was voor Holland Zingt Hazes.

Einde van een tijdperk?

Voor Rachel Hazes is deze beslissing ongetwijfeld een grote klap. Holland Zingt Hazes is jarenlang een van de belangrijkste projecten geweest waarin ze de nalatenschap van haar overleden man, André Hazes sr., levend hield. Dat ze hier nu geen enkele rol meer in speelt, markeert een pijnlijk hoofdstuk in haar veelbesproken leven.

De vraag is hoe Rachel zelf op deze beslissing zal reageren. Zal ze de situatie accepteren of zich verzetten tegen haar exit? Voorlopig heeft ze zich nog niet publiekelijk uitgesproken over de kwestie.

Wat wel duidelijk is, is dat Holland Zingt Hazes een nieuw tijdperk ingaat—zonder de vrouw die jarenlang het gezicht was van de nalatenschap van Hazes.

Algemeen

The Passion-kijkers gaan helemaal los: ”Echt slecht”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

The Passion 2025: Eva Simons krijgt felle kritiek én steun na haar optreden als Maria

Het is weer zover: Nederland stemt massaal af op The Passion, het jaarlijkse muzikale spektakel waarin het lijdensverhaal van Jezus wordt verteld in een modern jasje. Bekende Nederlanders vertolken hierbij hoofdrollen en zingen bekende popsongs die passen bij de emotionele lading van het verhaal. Elk jaar opnieuw leidt dit tot lof, ontroering, maar ook felle meningen op social media. En dit jaar is het Eva Simons die de meeste reacties oproept — zowel positief als kritisch.

Een hoofdrol met hoge verwachtingen

Eva Simons, zangeres van internationale allure, had dit jaar de eer om de rol van Maria op zich te nemen. Met hits als This Is Love met Will.i.am en een sterke live-reputatie, waren de verwachtingen hooggespannen. Eva, bekend om haar krachtige stem en energieke uitstraling, leek op papier de perfecte keuze voor deze emotioneel beladen rol. Maar zoals vaak bij live-optredens in de openlucht: niet alles gaat altijd volgens plan.

De eerste noten: valse start?

Direct na haar eerste nummer verschenen de eerste berichten op social media. De toon? Kritisch. Veel kijkers merkten op dat haar zang zuiverheid miste en dat de uitvoering niet in lijn lag met de verwachtingen die je van een ervaren zangeres mag hebben.

Een veel gedeelde reactie op X (voorheen Twitter) luidde: “Oef Eva, en ik maar denken dat jij de enige echte zangeres was. Valt dat even tegen!” Een ander schreef: “Wat slecht van Eva Simons. Slechte keus zeg.” De kritiek was duidelijk: mensen vonden haar eerste optreden ondermaats.

Meer nuance na tweede nummer

Toch veranderde de toon iets na haar tweede muzikale bijdrage. Het nummer klonk stabieler, met meer controle en emotionele overtuiging. Sommige kijkers gaven toe dat het tweede optreden veel beter was dan het eerste, maar de eerste indruk bleek lastig te wissen. Toch bleef het aantal negatieve reacties aanhouden, waarbij men zich afvroeg of ze niet beter een andere artiest hadden kunnen vragen voor deze sleutelrol.

“Ik vind Eva normaal een goede zangeres… Maar dit was het gewoon niet vanavond,” aldus een andere kijker.

Steun vanaf de bank

Gelukkig kreeg Eva Simons ook de nodige steun. Er waren ook kijkers die benadrukten hoe knap het is om live te zingen tijdens een groot televisie-evenement als The Passion, dat bovendien in de open lucht plaatsvindt — vaak onder koude weersomstandigheden en met een flinke portie zenuwen.

Een fan reageerde fel op de kritiek: “Berichten vanuit de luie stoel dat Eva vals zingt. Ik vind het knap dat ze dit doet! Niet makkelijk in de kou!” Iemand anders sloot zich daarbij aan: “Wat zitten mensen te zeiken over Eva. Ze doet het heel goed. Oh ja wat erg als ze eens ff een toon mist.”

Een andere kijker voegde eraan toe: “Vergeet niet: live zingen op tv, buiten, met zenuwen… Dat is echt heel moeilijk. Respect voor iedereen die dat durft.”

Het blijft een uitdaging

The Passion is niet zomaar een concert of show. Het is een productie vol emotie, dramatiek en verwachtingen. BN’ers die meedoen, worden vaak keihard beoordeeld. Niet alleen op hun zang, maar ook op hun acteerwerk, uitstraling en geloofwaardigheid in de rol die ze spelen. Daarbij speelt social media een steeds grotere rol in de beleving van het programma. Al tijdens de uitzending vliegen de reacties over het scherm — vaak zonder nuance of begrip voor de omstandigheden waarin de artiesten werken.

Eva Simons zat in een lastige positie. Niet alleen vanwege de technische uitdagingen van het live zingen, maar ook omdat Maria een rol is die veel vraagt op emotioneel vlak. De moeder van Jezus staat symbool voor verdriet, kracht en onvoorwaardelijke liefde. Het is geen makkelijke rol om geloofwaardig te vertolken, zeker niet voor een publiek dat gewend is om haar vooral te zien als popzangeres.

Een carrière buiten de grenzen

Eva’s deelname aan The Passion is ook bijzonder omdat ze vooral bekend is van haar internationale carrière. Ze werkte samen met wereldsterren, stond op grote festivals en scoorde hits in binnen- en buitenland. Voor haar was deze rol een kans om zich van een andere kant te laten zien: kwetsbaarder, serieuzer en meer verbonden met een traditioneel publiek.

Juist daarom werd er extra scherp gekeken. Misschien verwachtten mensen te veel, of misschien is de lat voor vrouwelijke artiesten met een grote naam automatisch hoger. Hoe dan ook: haar keuze om zich kwetsbaar op te stellen in zo’n grote liveshow is op zichzelf al bewonderenswaardig.

Kracht en kwetsbaarheid

Ondanks de verdeeldheid onder kijkers, blijft één ding overeind: Eva Simons heeft lef getoond. In plaats van op veilige shows te blijven hangen, koos ze ervoor om een iconische rol te vertolken in een productie met miljoenen kijkers. Ze stond daar live, in de kou, onder grote druk, en gaf zich volledig.

Die kracht om door te zetten, ondanks alle meningen die al tijdens de uitzending over haar heen kwamen, getuigt van karakter. Het laat zien dat Eva meer is dan alleen een stem of een hitmachine. Ze is ook een artiest die risico’s durft te nemen — en die weet dat het soms fout kan gaan, maar toch de sprong waagt.

De impact van The Passion

Jaar na jaar weet The Passion Nederland te boeien. Het verbindt generaties, gelovigen én niet-gelovigen, met een verhaal dat universeel aanvoelt. Dat daarbij zoveel aandacht uitgaat naar de prestaties van de BN’ers, is logisch: zij dragen de avond. Maar het roept ook de vraag op hoe we omgaan met onze verwachtingen, met kritiek, en met de mensen die hun nek uitsteken voor een avondje televisie die iets wil vertellen over hoop, verlies en liefde.

In die context verdient Eva Simons misschien wat meer begrip. Haar optreden was niet perfect — maar in welke rol is dat ooit wel het geval?

Tot slot

Of je nu onder de indruk was van Eva’s optreden of niet: The Passion doet wat het moet doen. Het roept emotie op, zet mensen aan het denken en creëert gesprek. En dat is uiteindelijk belangrijker dan een perfecte noot.

Deel jij de mening van de critici, of ben je juist trots op Eva? Laat je reactie achter op Facebook en laat weten wat jij vond van deze editie van The Passion.

Lees verder