-

Algemeen

Presentatrice Dieuwertje Blok (67) overleden

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Presentatrice Dieuwertje Blok (67) overleden

De bekende presentatrice Dieuwertje Blok is op 67-jarige leeftijd overleden. Haar echtgenoot heeft dit trieste nieuws bevestigd aan het ANP.

Een strijd tegen kanker

Het was al bekend dat Blok leed aan kanker. Aanvankelijk leek de ziekte succesvol behandeld, maar later keerde de kanker toch terug. Haar overlijden markeert het einde van een indrukwekkende carrière en een geliefde televisiepersoonlijkheid.

Begin van haar televisiecarrière

Dieuwertje Blok begon haar carrière op televisie in de jaren 80 als omroepster bij de KRO. In een tijd waarin omroepsters nog een belangrijk visitekaartje waren voor televisiezenders, wist zij zich al snel te onderscheiden. Haar frisse en toegankelijke uitstraling maakte haar geliefd bij het grote publiek, wat resulteerde in een fanclub en zelfs een speciaal voor haar geschreven liedje.

Dankzij haar populariteit mocht Blok al snel programma’s presenteren. Ze werd het gezicht van verschillende televisie- en radioprogramma’s, waaronder Ontbijt TV, Middageditie en Zomertijd. Op de radio presenteerde ze onder meer Desmet Live en NTR Podium.

Het Sinterklaasjournaal: Een icoon voor generaties

In 2001 werd Dieuwertje Blok gevraagd om het Sinterklaasjournaal te presenteren. Wat begon als een nieuwe uitdaging groeide uit tot de baan die ze zelf “de leukste van Nederland” noemde. Gedurende 23 jaar was ze het vertrouwde gezicht van het programma, en haar warme en betrouwbare presentatie maakte haar geliefd bij jong en oud.

Blok werd een onmisbare schakel in de jaarlijkse sinterklaasbeleving van veel Nederlandse gezinnen. Ze begeleidde kinderen met haar rustige en vrolijke uitstraling door de avonturen rondom de intocht van Sinterklaas en de perikelen in de aanloop naar pakjesavond.

Een zware periode: diagnose en operatie

In 2024 werd bekend dat Blok leed aan huidkanker en een ingrijpende operatie moest ondergaan waarbij haar neus werd geamputeerd. Dit betekende dat ze dat jaar het Sinterklaasjournaal niet kon presenteren. Ondanks deze zware periode bleef ze optimistisch en had ze de hoop om in 2025 terug te keren naar haar vertrouwde plek op televisie.

Helaas verslechterde haar gezondheid en keerde de kanker terug. In januari 2025 maakte haar werkgever, de NTR, bekend dat Blok ongeneeslijk ziek was. Dit nieuws werd met veel verdriet ontvangen door haar collega’s, fans en de gehele Nederlandse televisie-industrie.

Een geliefd icoon

Het overlijden van Dieuwertje Blok betekent het afscheid van een icoon in de Nederlandse televisiegeschiedenis. Haar collega’s beschrijven haar als een warme, professionele en toegewijde presentatrice met een groot hart voor haar vak. Veel Nederlanders zullen haar herinneren als het vertrouwde gezicht van het Sinterklaasjournaal, maar ook als een veelzijdige en inspirerende mediapersoonlijkheid.

Blok laat een indrukwekkend oeuvre achter en een nalatenschap die generaties heeft geraakt. Haar stem en gezicht zullen nog lang voortleven in de herinneringen van velen.

 

Algemeen

Bibi en Waylon slaan slaatje uit vreemdgaan: ‘Drama brengt centen in het laatje’

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Hoewel ouderschap op zichzelf al genoeg uitdagingen met zich meebrengt, hebben Bibi Breijman en Waylon besloten hun gezinsleven om te zetten in een commercieel product. Het stel kondigde aan samen een podcast te starten waarin ze “eerlijk en open” over het ouderschap praten. Maar in werkelijkheid lijkt vooral één onderwerp de aandacht te trekken: de affaire van Waylon, die het koppel nu heeft omarmd als een lucratief verkoopargument.

Van luiers verschonen naar verkooppraatjes
In de podcast Vader & Moedertje gaan Bibi en Waylon de dagelijkse uitdagingen van het ouderschap bespreken, van slaapdronken luiers verschonen tot de chaos die zich in hun huis afspeelt. “Als ouders van vier kinderen (22, 6, 2 en 0 jaar) valt er wekelijks een hoop te bespreken,” aldus het stel op Instagram.

Maar de echte aantrekkingskracht van de podcast lijkt te liggen in de onthullingen over Waylons ontrouw en hoe Bibi daarmee omgaat. De affaire die destijds een mediastorm veroorzaakte, wordt nu zonder schaamte uitgemolken voor financiële winst.

Bibi deelt pijnlijke herinneringen
In een voorproefje van de podcast, gedeeld door RTL Boulevard, komt de affaire direct aan bod. “Ik lag nog in mijn kraambed toen het vreemdgaan bekend werd,” vertelt Bibi.

“En toen kreeg ik een bericht van een man die zei: ‘Je bent echt een vuile k* h*er dat je bij je man blijft en zo’n slecht voorbeeld geeft aan je dochter’.” Deze pijnlijke herinnering lijkt niet zomaar een toevallige anekdote, maar een bewuste keuze om drama te creëren en aandacht te trekken.

Van drama naar commercie
Waar Bibi vroeger woedend was over de misstap van haar partner, lijkt ze nu vooral te begrijpen dat deze gebeurtenis een belangrijk onderdeel is van hun marketingstrategie. De podcast Vader & Moedertje wordt gepresenteerd als een gezellige en eerlijke blik in hun gezinsleven, maar in werkelijkheid voelt het meer aan als een zorgvuldig uitgekiende zet om hun imago te herstellen en hun carrières nieuw leven in te blazen.

Waylon was zijn geloofwaardigheid als familieman verloren, en Bibi’s influencer carrière stond op het spel. Dus wat doe je? Je verpakt alles in een “oprechte” podcast en hoopt op een boost voor je publieke imago.

Een lucratieve marketingstrategie
Het is duidelijk dat deze podcast meer is dan alleen een manier om het ouderschap te delen met hun volgers. Het is een marketingstrategie die draait om het uitmelken van privéproblemen voor commerciële doeleinden. En wie weet, misschien komt er binnenkort een gesponsorde samenwerking met een relatietherapeut of een online cursus “Hoe vergeef ik mijn vreemdgaande partner?”

Lees verder