-

Algemeen

Willeke Alberti zwaar onder vuur: ´Dit is wel een hele flauwe actie!´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Willeke Alberti heeft veel kritiek ontvangen na het delen van een winactie op Facebook, waarbij zorginstellingen een concert van haar kunnen winnen. Wat zij niet meteen vermeldde, is dat er een verplichting is: om deel te nemen, moet eerst 250 euro aan Knorr-producten worden besteld.

Winactie voor zorginstellingen

In een video op Facebook begint Willeke het bericht met de woorden: ,,Hallo allemaal, ik ben Willeke Alberti en ik ben weer gevraagd door Knorr Professional en ik kan niet wachten om weer op te treden voor mensen in zorgcentra die het zo hard nodig hebben. En dit is absoluut géén reclame, want ik meen dit uit de grond van mijn hart.”

Het gaat om de winactie ‘Samenzijn’, georganiseerd door Knorr, waarbij drie zorginstellingen de kans krijgen om een concert van Willeke Alberti te winnen. Het idee lijkt op het eerste gezicht een mooi gebaar van de zangeres, die zich inzet voor mensen in zorginstellingen. Maar de deelnamevoorwaarden roepen vraagtekens op.

De verborgen kosten

Wat Willeke niet meteen vermeldt, is dat zorginstellingen die willen deelnemen aan de actie eerst 250 euro aan Knorr-producten moeten bestellen. Deze vereiste heeft voor veel teleurstelling gezorgd onder fans, die het gevoel hebben dat het oorspronkelijke goede doel nu te maken heeft met commerciële belangen.

De actie werd door veel mensen als misleidend ervaren. Fans vonden het jammer dat een initiatief dat oorspronkelijk bedoeld leek om zorginstellingen te ondersteunen, nu gepaard gaat met financiële verplichtingen die voor sommige instellingen moeilijk te dragen kunnen zijn.

Teleurgestelde reacties

Veel reacties op de Facebook-post van Willeke zijn negatief. ,,Eerst voor 250 euro aan Knorr-producten kopen en dan pas maak je een kans. Jammer”, reageert een teleurgestelde fan. Een ander voegt eraan toe: ,,Het leek me heel erg leuk voor het huis waar mijn oom met Alzheimer woont. Ik kook nooit uit pakjes, potjes en zakjes, dus het feest gaat niet door. Heel flauwe actie van Knorr, bah.”

Het lijkt erop dat de bedoeling achter de winactie, namelijk het ondersteunen van zorginstellingen, nu een twijfelachtige indruk achterlaat. Veel fans vinden het onterecht om zorginstellingen onder druk te zetten om te investeren in producten die zij mogelijk niet nodig hebben, simpelweg om kans te maken op een optreden van Willeke.

Commerciële belangen of welgemeend gebaar?

De vraag blijft of deze actie een goedbedoeld initiatief is van Willeke en Knorr, of dat het vooral draait om commerciële belangen. Terwijl Willeke zelf zegt dat het absoluut geen reclame is, kan de eis om 250 euro aan producten te kopen moeilijk anders gezien worden dan een poging om de verkoop van Knorr te stimuleren.

Voor nu blijft het onduidelijk of Willeke en Knorr hun strategie zullen aanpassen of de kritiek zullen negeren. In ieder geval heeft de actie veel stof doen opwaaien en heeft het de verhoudingen tussen commercie en goede doelen opnieuw onder de aandacht gebracht.

Algemeen

B&B-kijkers zeggen allemaal hetzelfde over ‘zeer onverwachte gast’ bij Rob

Avatar foto

Gepubliceerd

op

B&B Vol Liefde-kijkers missen belangrijk gesprek door opvallende huisgenoot van Rob

We zitten inmiddels over de helft van het huidige seizoen van B&B Vol Liefde en de gebeurtenissen volgen elkaar in rap tempo op. In de aflevering van gisteren stond een emotioneel gesprek tussen Rob en Margot centraal, maar kijkers werden vooral afgeleid door iets – of beter gezegd, íemand – anders.

Rob voelt geen klik met Margot

De zoektocht naar de liefde verloopt voor Rob tot nu toe niet zoals hij had gehoopt. In de aflevering besloot hij Margot te vertellen dat hij geen romantische gevoelens voor haar had. Het gesprek verliep wat ongemakkelijk, waarbij Rob om de boodschap heen leek te draaien.

Tot verbazing van veel kijkers gaf hij Margot zelfs nog een sprankje hoop door te zeggen dat hij haar mogelijk nog zou bellen als hij van gedachten veranderde. Ook ging het mis toen hij haar per ongeluk “Margreet” noemde, wat de situatie er niet eleganter op maakte.

Margot besloot na dit gesprek haar koffers te pakken en de eer aan zichzelf te houden.

De onverwachte ster van de aflevering

Toch was het niet het afscheid dat de meeste aandacht trok op social media. Tijdens het gesprek kwam een andere huisgenoot van Rob in beeld: zijn kat.

Het nieuwsgierige dier, met zijn opvallende snuit en expressieve blik, zat letterlijk overal met zijn neus bovenop. Veel kijkers merkten op dat ze nauwelijks nog naar het gesprek konden luisteren, omdat hun aandacht volledig naar de viervoeter ging.

Op X (voorheen Twitter) klonk het onder andere:

“Waar hebben ze het over? Ik kijk alleen naar die kat.”
“Die kat zit overal met zijn platte neus bovenop. Geweldig!”

https://twitter.com/hanhannes100/status/1955715212662681794?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1955715212662681794%7Ctwgr%5E73365bc7f2bc612d0de3ed274a857e25a8c43081%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fshowblad.nl%2Fentertainment%2Fbb-kijkers-zeggen-allemaal-hetzelfde-over-onverwachte-gast

Zorgen over de gezondheid van de kat

Naast grappige reacties waren er ook kijkers die zich zorgen maakten om het uiterlijk van Robs huisgenoot. Sommigen vonden dat het dier er vermoeid of onverzorgd uitzag en spraken hun bezorgdheid uit op social media.

Een reactie luidde:

“O hemel, wat ziet die kat eruit. Arm ding.”

Een ander schreef:

“Die kat lijkt wel wat extra verzorging nodig te hebben.”

https://twitter.com/OnlineRomy/status/1955715225740595356?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1955715225740595356%7Ctwgr%5E73365bc7f2bc612d0de3ed274a857e25a8c43081%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fshowblad.nl%2Fentertainment%2Fbb-kijkers-zeggen-allemaal-hetzelfde-over-onverwachte-gast

Afleiding of juist extra charme?

Of het nu ging om zijn aandoenlijke blik of zijn constante aanwezigheid, de kat wist in ieder geval een hoofdrol te veroveren in een aflevering die eigenlijk om Rob en Margot draaide. Voor sommige kijkers zorgde dat voor humor en gezelligheid, terwijl anderen liever meer focus hadden gezien op het gesprek zelf.

Hoe dan ook: Robs pluizige huisgenoot heeft zichzelf in één avond onbedoeld tot publiekslieveling én gespreksonderwerp gemaakt.

Lees verder