Algemeen
Frans Duijts doet schokkende onthulling over Rachel Hazes: “Ze is door en door slecht!” Ben er helemaal klaar mee het zit me tot hier!
![](https://dagelijkseverhalen.nl/wp-content/uploads/2025/02/Schermafbeelding-2025-02-07-010423.png)
Frans Duijts koestert al jarenlang de wens om postuum een duet op te nemen met zijn muzikale idool André Hazes. De volkszanger, die zijn carrière ooit begon als Hazes-imitator, ziet dit als de ultieme bekroning op zijn muzikale loopbaan. Maar ondanks zijn bewondering en de diepe band die hij voelt met het repertoire van André, lijkt deze droom ver weg. De reden? Rachel Hazes, weduwe en beheerder van de muzikale nalatenschap van André, weigert medewerking te verlenen. Volgens Frans is er simpelweg ‘geen match’ tussen hen.
Een droom die maar niet in vervulling gaat
Met inmiddels twintig jaar ervaring in de muziekwereld hoopt Frans Duijts op een eerbetoon aan de man die hem inspireerde om zanger te worden. Toch loopt hij tegen een muur aan. “Het zou nog steeds kunnen, maar ik denk niet dat Rachel dat ooit vrij gaat geven. Nee, dat denk ik niet”, vertelt hij in een interview met Shownieuws. Zijn teleurstelling is voelbaar.
Rachel Hazes heeft de volledige zeggenschap over de stem en het muzikale erfgoed van haar overleden man. Niemand kan zonder haar toestemming een postuum duet realiseren, en tot op heden heeft ze die toestemming niet gegeven. Frans had gehoopt een van de eerbetonen aan André te mogen zijn, maar zijn verzoek lijkt kansloos. “Er zijn hele albums gemaakt met André, en ik had zo de hoop dat ik daar tussen zou zitten, maar helaas. Rachel en Frans zijn geen match. Helaas.”
De macht van Rachel Hazes over de nalatenschap
Rachel Hazes is niet alleen de weduwe van André, maar ook degene die beslist over wat er gebeurt met zijn muziek. Dit heeft door de jaren heen voor de nodige wrijving gezorgd, niet alleen met Frans, maar ook met andere artiesten en zelfs binnen de familie. Volgens insiders draait haar beslissingsproces niet alleen om financiële redenen, maar speelt persoonlijke voorkeur een grote rol. Simpel gezegd: als Rachel je niet mag, krijg je geen toestemming.
Frans Duijts is al lang actief in de Nederlandse muziekwereld en heeft zich losgemaakt van zijn verleden als Hazes-imitator. Toch lijkt juist dat verleden nu tegen hem te werken. Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds stelt dat de kern van het probleem daar ligt. “Daar begon de schoen al te wringen, want Rachel Hazes hield helemaal niet van André Hazes-imitators, omdat ze daar niks aan verdiende. Daar begon het mee.”
Een sprankje hoop via Roxeanne Hazes?
Toch is er mogelijk nog een kans voor Frans om zijn droom waar te maken. Op dit moment beheert Rachel de rechten van André’s muziek, maar er gaan al langer geluiden dat de muzikale nalatenschap in de toekomst in handen zou kunnen komen van dochter Roxeanne Hazes. Frans heeft een goede band met Roxeanne, wat hem mogelijk een betere positie zou geven als zij ooit de zeggenschap krijgt.
“Ik had heel graag op dat album ‘Samen met Dré’ gezeten, en nu nog steeds. Als ik de kans krijg om een liedje met Dré te doen, dan ga ik vanmiddag nog de studio in”, zegt Frans hoopvol. Maar zolang Rachel de touwtjes in handen heeft, lijkt het erop dat hij moet blijven wachten.
Een moeizame relatie
De gespannen relatie tussen Rachel Hazes en andere artiesten is niets nieuws. Ze staat erom bekend weinig tot geen dingen bij te leggen en niet snel van mening te veranderen. Volgens Santegoeds is het dan ook onwaarschijnlijk dat de situatie tussen haar en Frans ooit zal verbeteren. “Rachel legt niet veel dingen bij. Dat is de reputatie die ze heeft opgebouwd de afgelopen jaren. Als het nu niet goed is, dan komt het ook niet goed.”
Frans zelf heeft dan ook weinig hoop dat Rachel ooit van gedachten zal veranderen. “Het is wat het is. Ik kan er niks aan veranderen. Maar het blijft jammer.” Ondanks deze teleurstelling blijft hij verder werken aan zijn eigen carrière en blijft hij dromen over een toekomst waarin hij alsnog een duet met zijn idool kan opnemen.
Respect en eerbetoon blijven centraal staan
Ondanks de gesloten deur vanuit het kamp-Rachel blijft Frans enorm veel respect houden voor André Hazes en zijn nalatenschap. Zijn muziek heeft hem gevormd en geïnspireerd om zelf artiest te worden. Dat hij niet de kans krijgt om dit officieel te eren, blijft een grote teleurstelling. “Ik zou het fantastisch vinden om dat op een mooie manier te kunnen doen, maar helaas ligt dat nu niet in mijn handen.”
Of er in de toekomst verandering in de situatie komt, blijft de vraag. Maar één ding is zeker: zolang Rachel Hazes de rechten beheert, lijkt de kans op een duet met André voor Frans Duijts ver weg.
![](https://dagelijkseverhalen.nl/wp-content/uploads/2023/11/Blijned-2.png)
Algemeen
Yolanthe Cabau zwaar onder vuur vanwege bizarre reclame: ´Dit is zo suf!´
![](https://dagelijkseverhalen.nl/wp-content/uploads/2025/02/cabau-parfum.png)
De Netflix-documentaire van Yolanthe Cabau wordt momenteel gepromoot via een reclamecampagne die niet bij iedereen in de smaak valt. De boodschap op de reclameborden is kort en krachtig, maar heeft bij sommige mensen tot verwarring en kritiek geleid. Tina Nijkamp, bijvoorbeeld, uitte haar verbazing op Instagram over de tekst op de buitenreclames: “Maak je klaar voor Yolanthe.” Volgens haar is dit een “rare tekst” en heeft de boodschap een suggestieve ondertoon.
“Wat is Dit voor Rare Tekst?”
Tina Nijkamp deelde haar mening over de reclame op Instagram, waarin ze haar verwarring uitte over de gebruikte tekst. Ze vroeg zich af waarom er gesproken werd over “klaar maken,” en noemde het een van de “slechtste reclameteksten van het jaar.”
Tina merkte ook op dat de tekst suggestief overkomt, wat voor haar een negatieve connotatie heeft. Ze vond de reclamecampagne daarom “echt suf” en vroeg zich af wat Netflix precies wilde overbrengen met deze boodschap.
Doel van de Campagne: Onduidelijkheid
Hoewel Netflix natuurlijk haar best doet om de documentaire van Yolanthe in de schijnwerpers te zetten, lijkt de boodschap van de campagne niet helemaal te landen bij het publiek. De vraag blijft of de slogan “Maak je klaar voor Yolanthe” de juiste toon zet voor de beoogde doelgroep. Of Netflix hier een doordachte strategie mee volgt of dat het juist averechts werkt, is nog maar de vraag. Voorlopig blijft het onduidelijk of de campagne haar gewenste effect zal hebben.
Yolanthe’s Aangebroken Jaar: Het Ongeval
Naast de opmerkelijke reclamecampagne is er ook het persoonlijke verhaal van Yolanthe Cabau, die tijdens de opnames van haar documentaire een ernstig ongeluk zou hebben gehad. Bronnen meldden aan het AD dat Yolanthe van een paard was gevallen en op de intensive care belandde met verlammingsverschijnselen. De berichten over haar ongeluk hebben veel vragen doen rijzen, maar Yolanthe zelf heeft tot nu toe weinig details verstrekt over het incident.
Pittig Jaar voor Yolanthe
Yolanthe zelf wilde weinig kwijt over haar ongeluk, maar deelde wel dat 2024 voor haar een “heel pittig jaar” was. Ze gaf aan veel te hebben meegemaakt, maar voegde eraan toe dat ze niet specifiek wilde ingaan op wat er allemaal wel en niet had plaatsgevonden.
Yolanthe bevestigde echter dat de ervaringen die ze dit jaar had doorgemaakt, in de documentaire zichtbaar zullen zijn. Over vier maanden, wanneer de documentaire verschijnt, zullen kijkers zien wat Yolanthe precies heeft meegemaakt.
Wat Zal de Documentaire Onthullen?
De documentaire van Yolanthe belooft een openhartige blik te geven op de gebeurtenissen die haar dit jaar hebben gevormd. De zangeres en actrice heeft aangegeven dat haar verhaal veel dieper gaat dan wat het publiek wellicht verwacht. De documentaire zal, naar verwachting, niet alleen haar persoonlijke leven belichten, maar ook de uitdagingen waarmee ze te maken kreeg, waaronder het ongeluk en de moeilijkheden in haar carrière. Fans kunnen dus binnenkort veel te weten komen over de vrouw achter de beroemde naam.
Yolanthe’s Toekomst: Wat Komt Er Nog Meer?
Het blijft nog even afwachten hoe Yolanthe haar toekomst gaat vormgeven na de documentaire. Haar carrière kent veel hoogte- en dieptepunten, maar haar vastberadenheid en openhartigheid zullen ongetwijfeld voor veel aandacht blijven zorgen. De documentaire biedt een unieke gelegenheid om meer te weten te komen over haar leven en de obstakels die ze heeft moeten overwinnen. Of de kritieken op de reclamecampagne invloed zullen hebben op het succes van de documentaire, blijft voorlopig een kwestie van afwachten.
Hoe Zal de Documentaire Gezien Worden?
De reacties op de documentaire zelf zullen waarschijnlijk gemengd zijn, net zoals de reacties op de reclamecampagne. De komende maanden zullen laten zien of Yolanthe’s verhaal het publiek weet te raken en of de boodschap van de reclamecampagne haar doel heeft bereikt.
De interesse in haar documentaire is in ieder geval groot, en het lijkt er op dat de nieuwsgierigheid naar haar persoonlijke leven alleen maar toeneemt. Het is duidelijk dat Yolanthe met haar documentaire niet alleen haar verhaal wil delen, maar ook een breed publiek wil bereiken.