-

Algemeen

Bizarre ontwikkelingen in zaak tegen Marco Borsato: ´Dit verandert alles´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

De moeder van het vermeende slacht0ffer in de zaak tegen Marco Borsato heeft laten weten dat ze openstaat voor contact met de zanger. Dit nieuws markeert een nieuwe fase in een kwestie die al jarenlang voortsleept. Marco leeft sinds de beschuld*gingen grotendeels buiten de publieke belangstelling, en zowel voor hem als voor het vermeende slacht0ffer blijft de situatie onzeker.

Moeder van het slacht0ffer

De moeder ontdekte de vermeende aanr*nding door het dagboek van haar dochter te lezen. Het meisje verklaarde eerder dat ze vanaf haar vijftiende zou zijn aanger*nd door de zanger. De moeder werkte destijds al 25 jaar samen met Marco. Volgens een bron dichtbij de familie hebben zij en haar dochter, net als Marco zelf, geen inzicht in de huidige stand van het onderzoek of de status van de mogelijke r*chtszaak. “Het duurt niet alleen lang voor hem, maar ook voor hen,” aldus de bron.

Geen bezwa*r tegen muziek

Hoewel de besch*ldigingen zwaar wegen, blijkt dat de moeder en haar dochter Marco niet in de weg willen staan als hij zijn muzikale carrière wil hervatten. Volgens de bron staat het vermeende slacht0ffer er los van of Marco nieuwe muziek uitbrengt of weer gaat optreden. “Als zijn fans daar behoefte aan hebben, moet hij dat doen,” legt de bron uit. “Wel blijft de moeder van mening dat hij moet b0eten voor wat hij volgens hen heeft gedaan.”

Open voor contact

De moeder staat open voor een gesprek met Marco, maar geeft aan dat ze zelf geen directe stap kan zetten omdat hij inmiddels een ander telefoonnummer heeft. “Als hij de behoefte voelt om contact op te nemen, kan hij haar bellen. Haar nummer is niet veranderd,” verklaart de bron. Dit aanbod tot contact zou een opmerkelijke wending kunnen betekenen in een zaak die zowel juridisch als persoonlijk zeer beladen is.

R*chtszaak in zicht

Naar verwachting zal de zaak volgend jaar eindelijk voor de r*chter komen. Deze ontwikkeling kan zowel voor Marco als voor het vermeende slacht0ffer en haar familie enige duidelijkheid brengen. Toch blijven er vragen over de impact van de besch*ldigingen op Marco’s carrière.

Catherine Keyl, die Marco nog weleens tegenkomt, stelt dat de situatie waarin hij verkeert mensonterend is. “Hij weet al jaren niet waar hij aan toe is. Dat is onmenselijk,” aldus Catherine in een interview met Weekend. Ze voegt eraan toe dat het waarschijnlijk onmogelijk is voor Marco om ooit nog dezelfde populariteit te bereiken als in zijn hoogtijdagen.

Blijvende verdeeldheid

De zaak blijft de gemoederen bezighouden en zorgt voor verdeeldheid onder fans en in de media. Terwijl sommigen pleiten voor een snelle en eerlijke r*chtsgang, blijven anderen zich afvragen of Marco überhaupt nog een kans verdient in de muziekindustrie. De komende r*chtszaak zal wellicht niet alleen juridisch, maar ook maatschappelijk een belangrijke uitkomst bieden.

Algemeen

Vreselijk nieuws over de graf van ouders Gordon

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Familiekritiek op Gordon laait op na grafplan: “Niet alles draait om hem”

De recente uitspraken van Gordon over zijn plannen om het graf van Whitney Houston een opknapbeurt te geven, hebben voor heel wat opschudding gezorgd. Wat begon als een opvallende persoonlijke missie om het graf van de wereldberoemde zangeres ‘mooier’ te maken, is inmiddels uitgegroeid tot een onderwerp dat zelfs binnen zijn eigen familie tot spanningen leidt. Zijn nichtje Michelle laat in weekblad Privé van zich horen en spaart haar beroemde oom niet.

Oog voor Whitney, maar wat met zijn eigen familie?

Gordon liet zich recent uit over het graf van Whitney Houston en stelde dat hij plannen heeft om het monument te verbeteren, omdat het volgens hem ‘niet waardig genoeg’ is voor een icoon als zij. De opmerking werd internationaal met opgetrokken wenkbrauwen ontvangen. Veel mensen vonden het ongepast dat iemand uit Nederland zich bezighoudt met het graf van een Amerikaanse ster, zonder directe band of toestemming van de nabestaanden.

Journalist en Privé-hoofdredacteur Evert Santegoeds besloot naar aanleiding van die uitspraken poolshoogte te nemen bij het graf van Gordons eigen ouders in Nederland. Een fotograaf legde vast dat het graf er naar verluidt niet al te best bij ligt. En dat zorgt voor ongemakkelijke vragen.

Auch: kritiek uit eigen kring

Wat Gordon misschien niet had verwacht, is dat ook zijn eigen familie zich nu uitspreekt. Nicht Michelle, dochter van Gordons overleden zus Lydia, vertelt in Privé openhartig over hoe de familie zich al langer niet kan vinden in de manier waarop Gordon omgaat met gevoelige onderwerpen rondom het familiegraf.

Volgens Michelle begon de ergernis al bij de uitvaart van Gordons moeder. “Alles moest gaan zoals hij het wilde,” zegt ze. “Hij had toen camera’s meegebracht en wilde alles vastleggen. Dat voelde voor veel familieleden ongemakkelijk. Niet iedereen wil deel uitmaken van een tv-programma tijdens zo’n intiem moment.”

Meerdere ooms en tantes zouden zich daartegen hebben verzet, stelt ze. Ze wilden niet herkenbaar in beeld verschijnen naast een open kist, en vonden de hele aanpak te veel lijken op een reallifesoap.

Te groot, te pompeus?

Ook het graf zelf zorgt volgens Michelle al jaren voor verdeeldheid. “Het is erg groot en opvallend. Dat paste niet bij hoe de meeste familieleden het voor zich zagen,” vertelt ze. “Er was bezorgdheid over wie het onderhoud zou doen. En helaas bleek al snel dat het graf begon te verzakken. Het moest hersteld worden, en dat is uiteindelijk ook gedaan, maar alleen nadat tante Marja en oma Cor hadden bemiddeld.”

Dat het nu opnieuw aandacht krijgt – dit keer via foto’s in de media – zorgt opnieuw voor frustratie. “Als je je inzet voor het graf van een wereldster aan de andere kant van de oceaan, zorg dan eerst dat het graf van je eigen ouders er netjes bij ligt,” klinkt het.

De pijn van zus Lydia

De spanningen tussen Gordon en zijn zus Lydia, de moeder van Michelle, zijn al langer bekend. Volgens Michelle was Lydia op het eind van haar leven klaar met de publieke uitingen van haar broer. “In een eerdere biografie schreef hij allerlei dingen over de familie. Dat heeft de relatie geen goed gedaan,” zegt ze.

Lydia zou zelfs bewust gekozen hebben voor crematie, juist om te vermijden dat ze ooit in het familiegraf terecht zou komen. “Ze wilde daar absoluut niet liggen. Die beslissing had ze duidelijk genomen.”

Ongevraagde gedenkplaat

Na het overlijden van Lydia, die in 2019 overleed na een kort ziekbed, dook er plots een gedenkplaat voor haar op bij het familiegraf. Michelle en de rest van de familie wisten van niets.

“Dat was echt schrikken,” vertelt Michelle. “Ineens kregen we foto’s doorgestuurd van een marmeren plaat met haar naam erop, bij het graf van haar ouders. Terwijl ze daar helemaal niet begraven ligt. Ze is gecremeerd. We hebben zelfs laten uitzoeken of het juridisch zomaar kon, maar vooral: waarom was er niet even overleg gepleegd?”

Gevoelig erfgoed

Het graf van de ouders van Gordon blijkt voor de familie niet alleen een fysieke, maar ook een emotionele last geworden. Michelle is duidelijk: “Ik kom er niet vaak. Niet omdat ik niet om mijn familie geef, maar omdat ik er niets van mijn moeder terugvind. Voor mij voelt het niet als háár plek.”

Ook het feit dat het graf opnieuw tekenen van verwaarlozing zou tonen, doet pijn. “Kijk, onderhoud is belangrijk. Zeker als je kiest voor zo’n groot, zichtbaar monument. Je moet dan ook de verantwoordelijkheid nemen om het netjes te houden.”

Geen contact meer

De relatie tussen Gordon en zijn nicht Michelle lijkt inmiddels ernstig bekoeld. In het interview zegt ze dat er nauwelijks nog contact is. “We leven ieder ons eigen leven. En dat is misschien ook wel beter zo. Ik voel me niet meer verbonden met hoe hij met familieherinneringen omgaat.”

Dat Gordon desondanks zelf de regie blijft nemen over zulke gevoelige zaken, wekt bij haar verbazing. “Soms lijkt het alsof hij zijn eigen verhaal boven dat van de rest plaatst. Maar familieherinneringen zijn van iedereen. Niet alleen van hem.”

Wat nu?

De hele situatie roept bredere vragen op over eigenaarschap, rouw, publieke aandacht en respect. Mag je zomaar iets veranderen aan een graf dat gedeeld wordt met anderen? En hoe ver mag je gaan in het documenteren en regisseren van persoonlijke momenten voor het publieke oog?

Wat voor Gordon een manier lijkt om zijn verdriet te verwerken en zijn familie te eren, voelt voor anderen als een stap te ver. En nu ook familieleden zich openlijk uitspreken, lijkt het duidelijk: dit gesprek is nog niet ten einde.

Lees verder