Algemeen
Ondernemers uit Laren zijn woedend op Linda de Mol: ´We zijn helemaal klaar met haar!´

De terugkeer van de populaire serie Gooische Vrouwen heeft voor veel opschudding gezorgd in het Gooi. Hoewel de een enthousiast is over de revival, zijn anderen, zoals Angela de Jong, kritisch over de meerwaarde ervan. Toch blijft de serie zorgen voor aandacht, zowel voor de cast als voor de opnamelocaties. Maar achter de schermen blijkt niet iedereen tevreden te zijn over Linda de Mol en haar team.
Teleurgestelde bloemist
Jeroen Holla, een bloemenverkoper uit Laren, is diep teleurgesteld in Linda en haar productiecrew. Zijn bloemenkraam zou worden gebruikt als decor voor een scène in de serie. “Ik had alles netjes voorbereid en stond helemaal klaar,” vertelt Jeroen. Maar de filmploeg kwam nooit opdagen. “Ze zouden eerst ergens gaan eten en daarna naar mij komen, maar er kwam niemand. Ik heb tot de avond gewacht en ben toen maar naar huis gegaan.”
De afwezigheid van de crew heeft Jeroen niet alleen tijd, maar ook inkomsten gekost. “Het voelt alsof ik voor niets mijn hele dag heb opgeofferd. Het minste wat ze hadden kunnen doen, is even laten weten dat ze niet zouden komen.”
Problemen bij brasserie Mauve
De bloemenverkoper is niet de enige die in de kou werd gezet. Ook Brasserie Mauve in Laren heeft zo’n ervaring met het team van Gooische Vrouwen. “Ze hadden het halve terras gereserveerd,” vertelt medewerker Ron Wieten. “Maar een dag van tevoren belden ze af.”
Volgens Ron zorgde dat voor grote frustratie. “We hadden ons reserveringssysteem afgesloten voor andere gasten. Uiteindelijk hebben ze het goedgemaakt door onze naam prominent in beeld te brengen in de serie, maar eerlijk gezegd merken we daar nog weinig van. Bij ons is het altijd al druk.”
Opnamelocaties trekken publiek
Ondanks de teleurstelling van sommige ondernemers, zorgt de serie wel voor een toestroom van bezoekers naar de opnamelocaties. Vooral restaurant Brink20, waar de Gooise dames aan een ronde tafel zaten, is populair bij fans. “Je hoort mensen fluisteren: ‘Kijk, daar zaten ze,’” vertelt een medewerker. “We zien nu allerlei dialecten langskomen in de zaak.”
Voor sommige ondernemers betekent dit extra omzet, maar anderen blijven achter met gemengde gevoelens. Terwijl sommige locaties profiteren van de bekendheid, hebben anderen vooral last gehad van annuleringen en teleurstellingen.
Kritiek op Linda’s team
De gebeurtenissen roepen vragen op over de organisatie en professionaliteit van de productie. Lokale ondernemers hadden gehoopt op een eerlijke samenwerking en extra zichtbaarheid, maar voelen zich nu vooral misleid. De kritiek op Linda de Mol en haar team stapelt zich op, en dit incident voegt daar een nieuwe dimensie aan toe.
Blijvende verdeeldheid
De revival van Gooische Vrouwen lijkt niet alleen de meningen van kijkers te verdelen, maar ook de gevoelens van lokale ondernemers in het Gooi. Terwijl sommige bedrijven profiteren van de extra aandacht, voelen anderen zich in de steek gelaten. Het is nog maar de vraag of Linda en haar team deze schade weten te herstellen. Eén ding is zeker: deze opnames zullen in Laren nog lang onderwerp van gesprek blijven.

Algemeen
Moeder ziet dat haar zoon wil vechten op festival en laat direct zien wie de baas is

Wat begon als een gewone zomerse festivaldag met muziek, zon en een bruisende menigte, kreeg plotseling een totaal andere wending. Niet op het podium, maar ín het publiek vond een moment plaats dat op social media al snel de ronde deed. Een jongeman, duidelijk in de ban van zijn eigen bravoure, dacht even de baas te zijn in de moshpit — tot zijn moeder verscheen.
Moshpit-alfamannetje
De jongen, ergens in de late puberteit, liet zich behoorlijk gelden. Hij schreeuwde, duwde om zich heen en liep met opgeblazen borstkas door de menigte alsof hij persoonlijk verantwoordelijk was voor de chaos op het veld. Festivalgangers keken lachend toe — tot het omsloeg. De sfeer werd grimmig, en het geduw begon over de grens te gaan.
En toen kwam zíj…
Uit het niets verscheen een vrouw met slippers, een praktische handtas en een blik waar niemand tegenop kon. Zonder te twijfelen bewoog ze zich vastberaden door de mensenmassa. Geen beveiliger, geen organisator: dit was zijn moeder. De gezichten rondom sloegen om van vermaak naar pure verbazing. Wat ging hier gebeuren?
Een moederlijk optreden met impact
In een handbeweging had ze haar zoon bij zijn shirtkraag te pakken. Wat volgde was geen geschreeuw, maar een messcherpe preek die de hele menigte tot zwijgen bracht. Haar stem sneed door het geluid van de muziek heen, haar woorden troffen doel. Iedereen kon het horen, en niemand durfde in te grijpen. De festivalgangers? Die hielden hun adem in.
De grote leider, in een keer klein
De jongen probeerde zich nog even groot te houden — handen in zijn zak, nonchalante blik — maar het was te laat. De kracht van moeders gezag verpulverde zijn hele houding. Wat begon als stoer machogedrag eindigde in een nederige, stille aftocht. Zijn slippers-loze moeder wees de weg terug: naar huis. Geen discussie.
Respect op het veld
Ironisch genoeg was het haar optreden dat de show stal. Zonder microfoon, zonder lichtshow, zonder beats — maar met maximale impact. Jongens die nog even twijfelden of ze mee zouden springen in de pit, maakten een subtiele stap terug. De toon was gezet. Dit was geen plek voor stoerdoenerij, dit was een herinnering dat zelfs op een festival moeders gezag onaantastbaar blijft.
Eén blik, één beweging, één boodschap
Ze had geen bewakingshesje nodig. Geen headset. Geen walkietalkie. Haar blik was genoeg. In luttele seconden liet ze zien dat gezag niet draait om volume, maar om uitstraling. Om duidelijkheid. Om liefde verpakt in ferme woorden. En om grenzen stellen — zelfs op de beat van een festivalnummer.
Viral moeder, onbekend maar onmiskenbaar
Hoewel haar naam onbekend blijft, gaat ze online al door het leven als de festivalmoeder. De beelden — inmiddels viraal — worden bejubeld. “Geef haar een lintje”, “Deze vrouw is de echte headliner” en “Meer van dit soort moeders graag” zijn slechts enkele van de duizenden reacties.
Geen toegift, geen excuus
Voor haar zoon was het einde van zijn optreden definitief. Geen bisnummer, geen herkansing, geen dansje meer. Hij verdween richting uitgang, onder begeleiding van de enige vrouw die hij op dat moment liever niet was tegengekomen: zijn moeder.
Een optreden zonder podium, maar met meer impact dan welk festivalconcert ook. En voor de mensen die erbij waren? Een herinnering die nog jaren naverteld zal worden.