-

Algemeen

Gerard Joling weigert te reageren na gemene uithaal van Gordon: ´Doe ik niet aan mee!´

Een aantal leden van de Toppers hebben gereageerd op uitspraken van Gordon Heuckeroth in het programma Dit Ben Ik: Gordon!. Daarin haalde de zanger uit naar een van de zangers van de Toppers, al wilde hij niet zeggen wie hij precies bedoelde.

Gerard Joling wil niet reageren op uithaal Gordon: ‘Dat doe ik niet’

Jeroen van der Boom, René Froger en Gerard Joling hebben de uitspraken van Gordon ook gehoord en reageren voor de camera van Shownieuws.

Zo voelt René Froger zich ‘totaal niet geroepen’ om te reageren op de uitspraken van Gordon. Volgens hem is er geen aanleiding om verder op de zaak in te gaan. Jeroen van der Boom laat weten dat hij ‘geen problemen’ heeft met Gordon en dat hij zich er verder niet druk om maakt.

Gerard Joling, die vaak het middelpunt van de spanningen met Gordon is geweest, heeft iets meer te zeggen: “Hij moet lekker zijn ding doen.

Ik hoop dat hij veel mensen om zich heen heeft die van hem houden. Dat is namelijk het allerbelangrijkst in dit wereldje,” aldus Gerard. Wanneer gevraagd wordt of hij nog verder wil reageren op Gordon’s realitysoap, is Gerard echter duidelijk: “Dat doe ik niet. Helemaal nul.”

Gerard Joling: ‘Ik vind het toch wel weer een onderneming wat Gordon doet’

Vorige maand gaf Gerard Joling nog aan dat hij openstond voor een ontmoeting met Gordon. Hij verwees hierbij naar Blushing, de nieuwe koffiezaak van Gordon in Blaricum.

Het leek erop dat Joling, in tegenstelling tot veel andere mensen, nieuwsgierig was naar de nieuwe zaak van Gordon. “Ik ben best wel benieuwd hoe het eruitziet daar. Ik vind het toch wel weer een onderneming wat hij doet,” zei hij.

Gordon over vrede sluiten: ‘Iedereen is welkom!’

Tijdens de opening van Blushing gaf Gordon aan dat iedereen welkom was in zijn zaak, zelfs Gerard Joling. Dit leek een stap te zijn richting verzoening tussen de twee. Gordon zei: “Zelfs Gerard Joling is hier welkom!” Hiermee leek hij klaar te zijn om de strijdbijl te begraven met zijn voormalige collega’s en te focussen op een nieuwe start.

Aran Bade niet welkom

Toch maakte Gordon een uitzondering. “Ik maak het met iedereen goed. Behalve Aran Bade,” zei hij tijdens de opening van zijn zaak. Aran, verslaggever bij RTL Boulevard, reageerde hierop met een luchtige toon: “Hij heeft tien espresso op, zo voelt het. Hij stuitert daar over dat terras. En dat is ook gewoon mooi. Ik bedoel, dat gunnen we hem nu ook.”

Hoewel Gordon dus klaar lijkt te zijn om oude ruzies bij te leggen, blijft de dynamiek tussen hem en bepaalde mensen in de showbizzwereld, zoals de Toppers, een beetje gespannen.

Algemeen

NIEUWS ⚡ | Vrienden heengegaan in Tesla nadat ‘de elektronische deuren het begaven’ en ze niet naar buiten konden

In de vroege ochtend van 24 oktober vond in Toronto, Canada, een tragisch incident plaats waarbij een Tesla-auto na een b0tsing begon te r0ken, wat leidde tot een noodsituatie voor de vier inzittenden. De passagiers, Jay Sisodiya, Digvijay Patel, Neelraj Gohil en zijn zus Ketaba Gohil, waren tussen de 26 en 32 jaar oud. Het incident werpt niet alleen een schaduw over de veiligheid van elektrische voertuigen, maar stelt ook vragen over hoe toegankelijk deze voertuigen zijn in noodsituaties. Dankzij de moedige actie van een voorbijganger, Rick Harper, werd één van de inzittenden, een jonge vrouw, gered. Dit incident benadrukt echter ook de dringende noodzaak voor verbeteringen in de veiligheidsmechanismen van elektrische voertuigen.


Een daad van moed: Rick Harper in actie

Rick Harper, een medewerker van Canada Post, bevond zich toevallig in de buurt van het 0ngeval toen hij hulpgeroep hoorde. Zonder te aarzelen snelde hij naar het voertuig en trof een kritieke situatie aan. Door de r00kontwikkeling en het gebrek aan zichtbaarheid was het moeilijk te bepalen hoeveel mensen in de auto zaten. Harper wist een passagier te redden door een ruit in te slaan, nadat hij ontdekte dat de elektronische deuren niet functioneerden.

In een interview met de Toronto Star deelde Harper zijn ervaringen:
“Je kon de deuren niet openen. Ik neem aan dat de jonge vrouw de deur van binnenuit probeerde te openen, maar het lukte haar niet. Of dat door de batterij kwam of iets anders, weet ik niet, maar ze was wanhopig.”

Harper’s snelle handelen redde een leven, maar hij benadrukte dat de situatie veel chaotischer en moeilijker was dan hij had kunnen voorzien. Het incident roept grote zorgen op over hoe elektrische voertuigen reageren in noodsituaties.


Veiligheidsuitdagingen van elektrische voertuigen

Elektrische voertuigen zoals die van Tesla hebben veel voordelen, maar het incident in Toronto legt ook enkele kwetsbaarheden bloot. Tesla’s deuren werken elektronisch en zijn afhankelijk van stroom. Bij een storing, zoals na een zware b0tsing, kunnen deze systemen falen. Br*ndweerkapitein Randy Schmitz, een expert in voertuigveiligheid, wijst op de uitdagingen die elektrische voertuigen kunnen opleveren voor h*lpdiensten.

“Wanneer de stroomtoevoer wordt onderbroken, zijn deuren vaak niet meer te bedienen via de standaardknoppen. Dit kan het voertuig ontoegankelijk maken voor zowel inzittenden als hulpverleners.”

Hoewel deze technologieën ontworpen zijn voor gebruiksgemak, blijkt dat ze in noodsituaties juist een obstakel kunnen vormen.


De rol van batterijen in r00kontwikkeling

Een ander punt van zorg is de rol van lithium-ionbatterijen bij r00kontwikkeling. Tesla gebruikt geavanceerde batterijpakketten die ontworpen zijn om veilig en efficiënt energie te leveren. Bij beschadiging kunnen deze batterijen echter hitte en r00k produceren, wat de situatie aanzienlijk gevaarlijker maakt.

Adjunct-br*ndweercommandant Jim Jessop legt uit dat de r00k die ontstond in Toronto waarschijnlijk werd veroorzaakt door beschadigde accucellen. Deze cellen kunnen blijven reageren, waardoor er sprake is van een aanhoudende r00k- en hitteontwikkeling. Dit maakt het blussen van elektrische voertuigen veel complexer dan bij voertuigen met een traditionele verbrandingsmotor.


Tesla’s veiligheidsclaims onder de loep

Tesla heeft een sterke reputatie als het gaat om innovatieve technologie en veiligheidssystemen. Het merk beweert dat hun voertuigen, zoals de Model S, Model 3, Model X en Model Y, behoren tot de veiligste voertuigen ter wereld. De batterijen zijn laag in het chassis geplaatst, wat niet alleen zorgt voor stabiliteit, maar ook passagiers beschermt tijdens een botsing.

In theorie biedt dit ontwerp bescherming tegen letsel en beperkt het de kans op batterijbeschadiging. Tesla benadrukt ook dat hun systemen zijn ontworpen om r00kontwikkeling te isoleren en warmte af te voeren. Echter, het incident in Toronto toont aan dat er in praktijk nog steeds risico’s bestaan, vooral wanneer elektronische toegangssystemen falen.

“In reële noodsituaties blijkt dat zelfs de meest geavanceerde technologie kwetsbaarheden kan hebben,” aldus Schmitz.


Afhankelijkheid van elektronische toegang

Een van de grootste lessen uit dit incident is het belang van redundantie in toegangssystemen. Tesla’s elektronische deuren, die zijn ontworpen voor comfort en gebruiksgemak, zijn niet altijd betrouwbaar in noodsituaties. Zonder stroomtoevoer kunnen passagiers of hulpverleners niet snel handelen, wat kostbare seconden kan kosten in levensbedreigende situaties.

Veel experts pleiten voor de toevoeging van mechanische noodontgrendelingen die handmatig kunnen worden bediend, zelfs bij stroomuitval. Dit zou de veiligheid van elektrische voertuigen aanzienlijk kunnen verbeteren en stressvolle situaties voor inzittenden en reddingswerkers verminderen.


De toekomst van elektrische voertuigen

Het incident in Toronto onderstreept de noodzaak van voortdurende innovatie en verbetering in de ontwerp- en veiligheidsprotocollen van elektrische voertuigen. Nu deze voertuigen steeds vaker de weg op gaan, moeten fabrikanten extra stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat ze in elke situatie veilig en toegankelijk zijn.

Fabrikanten kunnen bijvoorbeeld overwegen om aanvullende veiligheidsmechanismen te implementeren, zoals handmatige deurontgrendelingen en verbeterde br*ndpreventiesystemen. Hulpdiensten zouden ook beter getraind moeten worden om te gaan met elektrische voertuigen in noodsituaties.


Conclusie: Lessen uit Toronto

Het tragische incident in Toronto biedt waardevolle inzichten in de uitdagingen en risico’s van elektrische voertuigen. Terwijl de technologie enorme vooruitgang heeft geboekt op het gebied van efficiëntie en gebruiksgemak, toont dit voorval aan dat er op het gebied van veiligheid nog veel werk te doen is.

Met de moedige actie van Rick Harper als lichtpuntje, blijft het cruciaal dat fabrikanten en veiligheidsinstanties samenwerken om elektrische voertuigen veiliger en toegankelijker te maken. Alleen door deze stappen te nemen, kunnen we ervoor zorgen dat deze innovatieve technologie niet alleen de toekomst van transport, maar ook van veiligheid vertegenwoordigt.

Lees verder