-

Algemeen

Mensen snappen dus niet hoe Gordon kan daten met deze bekende vijftiger

Gordon, die al jarenlang bekendstaat om zijn moeizame liefdesleven, lijkt eindelijk weer geluk te hebben gevonden in de liefde. In een recente podcast met Robbert Rodenburg en Daan Hoogervorst hint de entertainer naar een nieuwe romance, maar hij houdt de details nog grotendeels geheim. Hoewel hij niet te veel wil onthullen, vertelt Gordon wel dat deze nieuwe liefde anders is dan zijn vorige relaties.

Gordon’s Nieuwe Liefde

Tijdens de podcast laat Gordon weten dat het momenteel goed gaat in de liefde. Zijn nieuwe partner woont niet in Nederland en, in tegenstelling tot zijn eerdere relaties, is hij ouder. Robbert en Daan proberen meer te weten te komen over de mysterieuze man, maar Gordon blijft terughoudend. “Dat ga ik niet vertellen, want dan staat het in alle bladen,” zegt hij lachend. Toch kan hij het niet laten om een tipje van de sluier op te lichten: “Ik heb iemand met wie ik heel leuk aan het appen ben.”

‘Je Gaat Schrikken, Maar Deze is Vijftig’

Gordon heeft in het verleden vaak relaties gehad met jongere mannen. Daarom verbaast hij Robbert en Daan wanneer hij vertelt dat zijn nieuwe partner vijftig jaar oud is. “Je gaat schrikken, maar deze is vijftig,” deelt hij. Robbert reageert verbaasd en vraagt zich af of alles goed gaat met Gordon. De zanger legt uit dat, hoewel zijn nieuwe liefde ouder is dan zijn vorige vriendjes, hij zich erg aangetrokken voelt tot de man. “Als je hem ziet, dan denk je: die wil ik ook,” voegt hij eraan toe.

Van Jetset-Leven naar Terughoudender Bestaan

Gordon heeft in het verleden bekendgestaan om zijn flamboyante jetset-leven. Op het hoogtepunt van zijn carrière bij Talpa verdiende hij naar verluidt zo’n 1,6 miljoen euro per jaar. Dat luxueuze leven lijkt nu echter grotendeels achter hem te liggen. In de afgelopen jaren zou Gordon veel van zijn vermogen hebben uitgegeven tijdens zijn verblijf in Dubai, en nu hij geen groot contract meer heeft bij Talpa, is zijn inkomen aanzienlijk gedaald.

Moeilijke Terugkeer

Volgens een onderzoek van weekblad Party is Gordon nu teruggekeerd naar een eenvoudiger bestaan in Nederland, en dat vraagt om aanpassingen. Het blad schrijft: “Terug in de polderglamour moet Gordon zelf op pad voor nieuwe stofzuigerzakken, die hij in een oranje doos in zijn hand houdt.” Ook heeft hij zorgen over zijn horecazaak, waar hij momenteel moeite heeft om goed personeel te vinden, een probleem dat veel ondernemers in de horeca ervaren.

Hoewel hij misschien niet meer het jetsetleven leidt dat hij vroeger had, lijkt Gordon zich te focussen op zijn werk en zijn persoonlijke leven. “Dit is even geen jetsetleven,” concludeert Party, “dit is keihard werken om weer boven water te komen in een wereldje dat Gordon het liefst lijkt te zien verzuipen.”

Toekomstperspectief

Ondanks de tegenslagen blijft Gordon positief en vecht hij zich een weg terug naar stabiliteit, zowel in zijn carrière als in de liefde. Zijn nieuwe romance lijkt hem daarbij een nieuwe bron van vreugde en kracht te geven. Of deze relatie voor de lange termijn is, moet nog blijken, maar het lijkt erop dat Gordon eindelijk weer iemand heeft gevonden met wie hij een diepere connectie voelt.

Zijn recente stappen terug naar een eenvoudiger leven en de uitdagingen van zijn horecabedrijf tonen aan dat hij vastberaden is om zichzelf opnieuw uit te vinden.

Algemeen

Efteling gooit parkeertarief extreem omhoog: dit moet je nu gaan aftikken

De Efteling heeft aangekondigd dat de toegangs- en parkeertarieven vanaf januari 2025 opnieuw zullen stijgen, tot grote verbazing en frustratie van bezoekers. Op social media wordt er met woorden als “krankzinnig” gereageerd op deze prijsverhogingen, terwijl de discussie over de kosten van een dagje uit naar het populaire attractiepark blijft oplaaien.

Toegangsprijzen worden opnieuw verhoogd

Een bezoek aan de Efteling wordt steeds meer een luxe-uitje. Momenteel bedraagt de maximale toegangsprijs voor een ticket €51, maar vanaf januari stijgt dit naar €53. Dit geldt ook voor het flexibele ticket, waarmee je het park kunt bezoeken zonder een specifieke datum vast te leggen.

Gelukkig is er nog een voordeliger alternatief voor wie bereid is om buiten het hoogseizoen te gaan. De laagseizoensprijs blijft onveranderd op €38, wat het goedkoopste toegangstarief is. Toch vinden veel bezoekers het frustrerend dat de standaardprijzen elk jaar lijken te stijgen, waardoor een dagje Efteling steeds minder toegankelijk wordt voor gezinnen met een kleiner budget.

Eten en drinken: een dure hap

Naast de toegangsprijzen zijn de horecaprijzen in de Efteling al langer een punt van discussie. De kosten voor eten en drinken in het park zijn hoog, en veel bezoekers vragen zich af waar de grens ligt. Een flesje water kost momenteel €3,70, een prijs die door velen als buitensporig wordt ervaren. Voor een broodje Unox ben je al snel €5,50 kwijt, terwijl een frietje je €4,40 kost.

Voor gezinnen die hun uitgaven binnen de perken willen houden, blijft het meenemen van eigen eten en drinken een populaire optie. Toch kan het een domper zijn op de beleving van een dagje uit, omdat je minder gebruik kunt maken van de faciliteiten in het park.

Parkeertarieven fors omhoog

Naast de stijging van de toegangsprijzen worden ook de parkeertarieven verhoogd. Momenteel betaal je €12,50 om je auto een dag op het Efteling-parkeerterrein te laten staan, maar vanaf 2025 wordt dit €15. Voor bezoekers die regelmatig komen, is er de optie van een parkeerabonnement. Dit abonnement kost nu €45 per jaar, maar gaat volgend jaar omhoog naar €55. Bezoekers die minimaal vier keer per jaar naar het park komen, halen hier hun voordeel uit, maar voor incidentele bezoekers betekent dit opnieuw hogere kosten.

Het parkeerterrein van de Efteling biedt ruimte aan 4.000 voertuigen. Als alle parkeerplekken op een drukke dag volstaan en iedereen het nieuwe tarief van €15 betaalt, betekent dat een inkomstenstroom van €60.000 per dag voor het park, alleen al uit parkeerkosten.

Hoe verhoudt de Efteling zich tot andere parken?

De Efteling is niet het enige park dat parkeertarieven vraagt, maar het staat wel hoog op de lijst als het gaat om kosten. Hieronder een vergelijking van de parkeerkosten bij verschillende populaire Nederlandse attractieparken:

  • Artis: €16
  • Efteling: €15
  • Duinrell: €15
  • Blijdorp: €12,50
  • Walibi Holland: €12
  • Dolfinarium: €11
  • Toverland: €10
  • Slagharen: €10

Hoewel de Efteling niet de duurste is, valt op dat de parkeerkosten bij veel andere parken lager liggen, wat de discussie over de hoge tarieven bij de Efteling verder aanwakkert.

Waarom blijven de prijzen stijgen?

De Efteling investeert voortdurend in nieuwe attracties en vernieuwingen om bezoekers te blijven trekken. Zo werd recent de spectaculaire attractie Danse Macabre geopend, een project met een prijskaartje van maar liefst €35 miljoen. Daarnaast wordt in december de vernieuwde watershow Aquanura gelanceerd, wat eveneens een forse investering vraagt. Volgens insiders zijn deze projecten mede de reden voor de stijgende tarieven: de Efteling probeert deze kosten deels terug te verdienen via hogere entree- en parkeergelden.

Reacties van bezoekers

Op social media reageren veel mensen met verbazing en boosheid op de prijsverhogingen. “Een dagje Efteling is al duur genoeg, en nu maken ze het nóg duurder. Dit is niet meer te betalen voor een gemiddeld gezin,” schrijft een gebruiker op Twitter. Een ander noemt de prijzen “belachelijk” en vraagt zich af of het park nog wel toegankelijk is voor iedereen.

Er zijn echter ook bezoekers die de prijsstijgingen begrijpen. “Als je ziet hoeveel geld ze in nieuwe attracties steken, snap ik dat ze ergens die kosten moeten terugverdienen,” zegt een regelmatige bezoeker. Toch blijft de vraag hoeveel mensen bereid zijn om deze hogere prijzen te betalen.

Blijft de Efteling populair ondanks de prijzen?

Ondanks de kritiek blijft de Efteling een van de meest geliefde attractieparken in Nederland. De combinatie van sprookjesachtige thema’s, spannende attracties en indrukwekkende shows trekt jaarlijks miljoenen bezoekers, zowel uit Nederland als uit het buitenland. Veel mensen zijn bereid om te betalen voor een unieke beleving, al lijkt de grens voor sommige bezoekers nu toch in zicht te komen.

De uitdaging voor de Efteling is om een balans te vinden tussen het blijven investeren in nieuwe ervaringen en het toegankelijk houden van het park voor een breed publiek. Voorlopig lijkt het park nog voldoende populariteit te hebben om de prijsverhogingen door te voeren, maar het blijft de vraag of dit op de lange termijn houdbaar is.

Conclusie

Met de aangekondigde prijsverhogingen voor zowel toegangstickets als parkeerkosten, lijkt de Efteling opnieuw in te zetten op het genereren van extra inkomsten. Hoewel deze stijgingen deels te rechtvaardigen zijn door de hoge investeringen in nieuwe attracties en faciliteiten, roept het ook vragen op over de toegankelijkheid van het park voor gezinnen met een beperkt budget. Of bezoekers zich hierdoor laten afschrikken, zal de toekomst moeten uitwijzen. Eén ding is zeker: een dagje Efteling vraagt in 2025 om een nog dikkere portemonnee.

Lees verder