-

Algemeen

Meghan Markle in tranen na ‘oneerlijke kritiek’ op haar nieuwe lifestylemerk

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Meghan

Meghan Markle’s tijd als werkende royal duurde maar kort. Haar ervaring als lid van de koninklijke familie werd een nachtmerrie, en haar beschuldigingen richting de familie in het beruchte interview met Oprah Winfrey zorgden wereldwijd voor opschudding.

Nu hebben zij en Harry een nieuw leven opgebouwd in de VS. Onlangs bezochten ze Nigeria voor een driedaagse tour, wat naar verluidt koning Charles, prins William en Kate Middleton woedend maakte.

Hoewel de meeste van hun zakelijke ondernemingen sinds hun vertrek uit de koninklijke familie niet succesvol zijn geweest, hebben Harry en Meghan nog steeds veel projecten lopen. Onlangs lanceerde Meghan haar lifestylemerk, met als eerste product een beperkte collectie jam. De ontvangst van haar eerste product was echter teleurstellend. Een koninklijk expert onthulde dat de hertogin in tranen was over de kritiek die daarop volgde.

Prins Harry & Meghan Markle – Zakelijk Imperium

Toen Harry en Meghan begin 2020 besloten het koninklijke leven achter zich te laten, vroegen velen zich af wat hun volgende stap zou zijn. Het paar woonde eerst korte tijd in Canada, maar verhuisde later naar het modieuze Montecito, Californië.

Het duurde niet lang voordat het stel begon met het opbouwen van een zakelijk imperium. In september 2020 sloten ze een vijfjarig productiedeal van $100 miljoen met Netflix.

Daarnaast was er de deal voor vier boeken met hun uitgever, die naar verluidt een voorschot van $20 miljoen en wereldwijde royalties voor Harry’s boek, “Spare,” omvatte, wat meer dan $120 miljoen waard zou kunnen zijn. Bovendien ontvingen Meghan en Harry nog eens $20 miljoen voor hun Spotify-deal. Volgens een industrie-expert die sprak met Newsweek, had de overeenkomst zelf bij ondertekening $35 miljoen kunnen zijn.

Ondertussen deelden Harry en William het fortuin van $14 miljoen dat hun moeder, prinses Diana, hen naliet. Meghan Markle’s nettowaarde wordt geschat op ongeveer $60 miljoen.

Het Luxe Leven in Montecito

Harry en Meghan’s celebrity lifestyle in Montecito, inclusief het wonen in een weelderig herenhuis van $14 miljoen, is ongetwijfeld wat velen dromen. De hertog en hertogin hebben veel meegemaakt in de afgelopen jaren, maar lijken eindelijk hun nieuwe leven te hebben gevonden.

Hun Netflix-serie, uitgebracht in december 2022, was een groot succes, en Harry’s boek “Spare” verkocht miljoenen exemplaren in slechts een paar dagen. Ondertussen begon Meghan Markle aan haar eigen Spotify-podcast, die aanvankelijk veelbelovend leek.

Geannuleerde Spotify-deal

In juni vorig jaar kondigden het mediabedrijf van Harry en Meghan, Archewell Audio, en streaminggigant Spotify aan dat ze gezamenlijk hadden besloten hun miljoenencontract te beëindigen.

Het $20 miljoen contract zorgde ervoor dat de hertog en hertogin van Sussex slechts één serie produceerden – Meghan’s podcast “Archetypes” – sinds hun overeenkomst in 2020.

Volgens koninklijk expert Richard Fitzwilliams was het einde van hun Spotify-deal een “schokkende mislukking”.

Meghan Markle’s Lifestylemerk American Riviera Orchard

Hoewel de zakelijke beslissingen van de Sussexes hun ups en downs hebben gekend, volgt Meghan Markle nu haar droom van een luxueus merk. In maart van dit jaar kondigde de hertogin een nieuwe zakelijke onderneming aan: het lifestylemerk American Riviera Orchard. In de aankondigingsvideo, opgenomen in het huis van het paar in Montecito, wandelde Meghan door de prachtige woning en toonde ze haar kookkunsten.

Het eerste product – een met citroen gevulde geschenkmand met verse fruitjam – werd naar 50 van haar vrienden gestuurd, van wie velen beroemdheden waren.

PR-expert Mayah Riaz zei destijds dat Meghan Markle binnen het eerste jaar van de lancering van haar lifestylemerk wel een zevencijferig bedrag zou kunnen verdienen.

Oneerlijke Kritiek en Meghan in Tranen

Het merk werd intens gehyped bij de aankondiging en ontving in de eerste 24 uur al honderdduizenden volgers op Instagram. Echter, sindsdien is het stil gebleven en heeft Meghan niet onthuld wanneer het merk live gaat. De interesse lijkt af te nemen, en nu onthult koninklijk expert Tom Quinn nieuwe trieste details over Meghan’s bedrijf.

In een gesprek met de Mirror beweerde Quinn dat de hertogin kapot was door de publieke ontvangst van haar lifestylemerk. Velen bekritiseerden haar vanwege het uitbrengen van haar jam, en dit trof Meghan hard.
Meghan

“Meghan was in tranen toen het merk werd gelanceerd, en haar nieuwe jam werd breed bespot vanwege de hoge prijs en niets bijzonders. Ze is op het punt gekomen waar ze denkt dat alles wat ze doet oneerlijk bekritiseerd zal worden,” zei Quinn.

Quinn voegde toe dat prins Harry gelooft dat “mensen haar oneerlijk bekritiseren.” Bovendien zei Quinn dat Meghan niet voorbereid was op de tegenslagen rondom American Riviera Orchard.

Toekomst van Meghan’s Lifestylemerk

Of Meghan’s nieuwe lifestylemerk succesvol zal zijn, moet nog blijken. Ze is vastbesloten om haar merk verder te ontwikkelen, ondanks de aanvankelijke kritiek. Alleen de tijd zal leren of haar inspanningen vruchten zullen afwerpen en of ze haar doelen zal bereiken.

Deel dit artikel op Facebook met vrienden en familie, en geef ons je mening!

Algemeen

Televizier-kijkers slopen Chantal Janzen: ”Belachelijk!”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Chantal Janzen krijgt kritiek na optreden bij Televizier-Ring Gala: ‘Belachelijk en ongepast’

Het jaarlijkse Gouden Televizier-Ring Gala leverde donderdagavond niet alleen ontroering en applaus op, maar ook stevige kritiek. Chantal Janzen zorgde met haar muzikale optreden voor verdeeldheid onder kijkers. Waar sommigen haar humor waardeerden, vonden anderen haar grappen ronduit misplaatst. Vooral de verwijzingen naar Vandaag Inside en Johan Derksen schoten bij velen in het verkeerde keelgat.


Een muzikale knipoog met een scherp randje

Tijdens een muzikaal intermezzo bracht Chantal Janzen een satirisch nummer op de melodie van Popular uit de musical Wicked. Met een gastoptreden van Orgel Joke probeerde de presentatrice de draak te steken met de televisie-industrie — en met de collega’s die er hun brood mee verdienen.

In haar optreden gaf ze zogenaamd luchtige “tips” om populair te blijven in televisieland, maar tussen de regels door zat een flinke dosis sarcasme.

“Je moet geen foto van je piemel sturen,” zong ze, een duidelijke verwijzing naar het recente mediaschandaal rond Jeroen Rietbergen, de partner van Linda de Mol.

Daar bleef het niet bij. Janzen vervolgde met:

“Stop geen kaarsen meer in gaatjes,” een overduidelijke sneer naar Johan Derksen, die in 2022 onder vuur kwam te liggen na een omstreden uitspraak bij Vandaag Inside.

Het publiek in de zaal reageerde lacherig, maar thuis vond lang niet iedereen de toon gepast — zeker niet omdat Vandaag Inside op dat moment zelf genomineerd was voor de felbegeerde Televizier-Ring, die het programma later op de avond ook won.


Ook First Dates en Andrew Tate moesten eraan geloven

Naast Vandaag Inside en de kring rond Linda de Mol haalde Chantal in haar nummer ook uit naar First Dates. Ze verwees naar een kandidaat uit het programma die eerder dit jaar ophef veroorzaakte met zijn bewondering voor Andrew Tate.

“Ga niet daten als Andrew Tate,” zong Janzen spottend.

Hoewel bedoeld als satire, vonden kijkers de timing ongelukkig. Veel mensen hadden verwacht dat het gala dit jaar in het teken zou staan van verbinding en respect, niet van steekjes onder water.


Jan Smit: “Eat your heart out, Peter Pannekoek!”

In de zaal kon niet iedereen Janzen’s optreden waarderen, maar collega Jan Smit was wél enthousiast. Hij noemde het nummer een geslaagde afwisseling en grapte zelfs richting voormalig Televizier-presentator Peter Pannekoek:

“Peter Pannekoek, eat your heart out!”

Het compliment klonk goedbedoeld, maar zorgde online juist voor meer olie op het vuur. Veel kijkers vonden dat de show onnodig fel uithaalde naar andere programmamakers.


Boze reacties op sociale media

Op X (voorheen Twitter) stroomden de reacties binnen. Onder de hashtag #Televizierring deelden kijkers massaal hun onvrede.

Een gebruiker schreef:

“Belachelijk die steken van Chantal Janzen aan Vandaag Inside. Ik hoop dat ze die Ring winnen zodat heel Carré weer kan janken.”

Een ander reageerde met een knipoog:

“Hoe meer Chantal Vandaag Inside probeert te bashen, hoe meer stemmen ze krijgen.”

Weer iemand anders zag er vooral oud zeer in:

“Was dat nou een niet zo subtiel ‘oude koeien’-momentje van Chantal Janzen richting de winnaar Vandaag Inside? 🕯🕯🕯”

De sfeer op sociale media was duidelijk: waar het optreden bedoeld was als komisch intermezzo, ervoeren veel kijkers het als persoonlijke steken naar collega’s.


“Ze kan het zich permitteren, maar het blijft riskant”

Mediadeskundigen noemen het optreden van Janzen een gewaagde zet. Ze is een van de succesvolste presentatoren van Nederland — met inmiddels zes Televizier-onderscheidingen op haar naam — en kan zich daardoor iets meer veroorloven dan anderen.

Toch blijft satire in een live-uitzending riskant, zeker in een tijd waarin televisiepersoonlijkheden zelf steeds vaker onderwerp van discussie zijn.

Een televisiecommentator vat het samen:

“Chantal bedoelde het ongetwijfeld luchtig, maar de timing was ongelukkig. Er hing veel spanning rond de nominaties, en haar grappen werden daardoor sneller als venijnig ervaren.”


Vandaag Inside lacht het weg

De mannen van Vandaag InsideJohan Derksen, Wilfred Genee en René van der Gijp — hebben voor zover bekend niet direct gereageerd op het optreden. Maar volgens insiders uit de productie van het programma “werd er in de kleedkamer vooral gelachen”.

De Televizier-Ring die zij later op de avond wonnen, maakte eventuele irritatie vermoedelijk snel goed. Met maar liefst 74 procent van de stemmen waren ze de duidelijke publieksfavoriet.

“Dat succes spreekt voor zich,” aldus een van de redacteuren van Vandaag Inside. “Een paar kaarsgrappen doen daar niets aan af.”


Een avond van uitersten

Het gala van 2025 zal herinnerd worden als een avond vol contrasten: van de emotionele tranen van Martijn Krabbé tot de vlijmscherpe humor van Chantal Janzen.

Waar Krabbé het publiek ontroerde met zijn kwetsbaarheid, bracht Janzen spanning met haar ironie. Twee uitersten van dezelfde show — menselijkheid aan de ene kant, satire aan de andere.


Humor of heilige huisjes?

De discussie over Janzen’s optreden laat zien hoe gevoelig het medialandschap tegenwoordig is. Wat voor de één grappig is, voelt voor de ander als een aanval.

Toch is er ook steun voor de presentatrice. Sommige kijkers vinden dat ze met haar optreden juist lef toonde.

“Eindelijk iemand die durft te zeggen wat iedereen denkt,” schreef een fan.

Het bewijst dat Chantal Janzen, hoe je haar ook beoordeelt, haar positie als spraakmakende entertainer nog altijd stevig vasthoudt.


Een gala dat stof doet opwaaien

Of haar optreden op de lange termijn invloed zal hebben op haar imago, valt te bezien. Janzen is geliefd, ervaren en gewend aan media-aandacht — positief of negatief.

Wat vaststaat: haar nummer was hét gesprek van de avond. Terwijl Vandaag Inside de Ring mee naar huis nam en Martijn Krabbé een emotionele overwinning vierde, ging het online vooral over Chantal’s grappen.

Een gala dat begon met glamour, eindigde met controverse — precies zoals televisie soms bedoeld is: onvoorspelbaar, menselijk en een beetje ongemakkelijk.

Lees verder