-

Algemeen

Kijkers reageren met afschuw op versierpoging van Mark Gillis: ”Dit kan echt niet”

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Over Mark Gillis kun je veel zeggen, maar niet dat hij succesvol is bij de vrouwen. Integendeel zelfs, Mark, ook wel bekend als MarkieParkie, lijkt er een talent voor te hebben om vrouwen af te stoten. Dit heeft hij al meerdere keren bewezen en gisteren deed hij opnieuw een poging die, uiteraard, mislukte.

Mark Gillis afgewezen

Mark Gillis, de zoon van miljonair Peter Gillis, laat zien dat geld niet alles kan kopen, zeker niet als het om romantiek gaat. Sinds hij in de schijnwerpers staat, is hij vrijgezel en waarschijnlijk daarvoor ook al.

Dit weerhoudt hem er echter niet van om achter de vrouwen aan te zitten. In februari vorig jaar vond er een opmerkelijk incident plaats toen Mark naakt op een massagetafel lag en zijn oog liet vallen op een ontharingsspecialiste. De Spaanse dame was echter niet gecharmeerd van zijn avances en wees hem resoluut af.

Dit incident was zeker niet de laatste keer dat Mark een blauwtje liep. Tijdens de opnames van de realityshow “Massa is Kassa” wordt hij regelmatig gezien terwijl hij zijn (gebrek aan) charmes probeert uit te oefenen op het vrouwelijk schoon dat hij daar tegenkomt.

Versierpoging opnieuw mislukt

Deze week zag Mark opnieuw een aantrekkelijke dame, dit keer iemand die in een frietkraam werkte die door zijn vader Peter was ingehuurd voor een huisfeestje. In zijn typische stijl probeerde hij het meisje voor zich te winnen met een onhandige vraag of ze ‘nog wat nachtjes wilde blijven’. Helaas voor Mark ging ook deze poging pijnlijk mis.

De frietbakkende dame had totaal geen interesse in Mark Gillis, en dit werd pijnlijk duidelijk. Kijkers van de realityshow waren het roerend eens: de beelden waren ronduit schaamteloos en gênant. Voor degenen die benieuwd zijn naar deze gênante situatie, kunnen de beelden hieronder zelf bekijken.

Reflectie op Mark’s Pogingen

Mark’s herhaalde mislukte pogingen om vrouwen voor zich te winnen roepen vragen op over zijn benadering en zelfbewustzijn. Ondanks zijn geld en bekendheid, lijkt hij niet in staat om een blijvende indruk te maken op de vrouwen die hij probeert te versieren. Zijn directe en vaak onhandige aanpak werkt duidelijk niet in zijn voordeel.

Dit leidt tot de bredere vraag of Mark zich bewust is van hoe hij overkomt en of hij bereid is zijn aanpak te veranderen. Het is duidelijk dat zijn huidige strategie niet werkt, en een meer respectvolle en subtiele benadering zou hem misschien betere resultaten opleveren.

De Reputatie van Mark Gillis

Mark Gillis heeft inmiddels een reputatie opgebouwd die grotendeels gebaseerd is op zijn mislukte versierpogingen. Dit imago kan schadelijk zijn voor zowel zijn persoonlijke als professionele leven. Het feit dat zijn pogingen om vrouwen te versieren vaak eindigen in publieke afwijzingen, doet weinig goeds voor zijn zelfvertrouwen en publieke perceptie.

Als hij zijn imago wil verbeteren, zou hij kunnen overwegen om zijn benadering te herzien en misschien wat advies in te winnen over hoe hij beter met vrouwen kan omgaan. Een meer oprechte en respectvolle houding zou hem niet alleen helpen bij het vinden van een partner, maar zou ook zijn publieke imago ten goede komen.

Conclusie

Mark Gillis blijft een fascinerend figuur binnen de Nederlandse entertainmentwereld, maar niet altijd om de juiste redenen. Zijn voortdurende mislukte pogingen om vrouwen te versieren blijven een bron van amusement en soms plaatsvervangende schaamte voor kijkers.

Terwijl zijn vader Peter succesvol is in het zakenleven, lijkt Mark nog veel te leren te hebben als het gaat om interpersoonlijke relaties.

Het is te hopen dat Mark op een dag een manier vindt om authentieke en wederzijdse verbindingen te maken zonder zijn huidige ongemakkelijke benadering. Tot die tijd blijft hij een voorbeeld van hoe geld en bekendheid niet altijd garant staan voor succes in de liefde.

Algemeen

Carrière Jan Smit definitief voorbij: ´Hij is compleet ingestort´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Jarenlang was Muziekfeest op het Plein een vaste waarde in de zomerprogrammering van de NPO. Onder leiding van Jan Smit trok het programma volle pleinen en respectabele kijkcijfers. Maar die tijden lijken voorbij. Tv-kenner Tina Nijkamp uit stevige kritiek en suggereert zelfs een mogelijke degradatie van het programma naar NPO 3.

Flinke daling in populariteit

Waar het programma voorheen steevast boven het miljoen kijkers scoorde, komt het nu volgens Nijkamp nauwelijks boven de 500.000 uit. In haar populaire podcast Tina’s TV Update vraagt ze zich openlijk af waarom er juist dit jaar meer afleveringen zijn ingepland. “Vorig jaar waren het er nog vier, dit jaar zes. Dat is veel, zeker als je ziet wat het oplevert,” aldus Tina.

Van regionaal succes naar karig reisschema

Het oorspronkelijke idee achter Muziekfeest op het Plein was een tour langs verschillende steden in Nederland. Een feest voor de regio, direct bij de mensen op het plein. Dit jaar zijn er echter nog maar twee opnamelocaties: Leeuwarden en Amsterdam. Dat komt volgens Nijkamp mede door de kosten die gepaard gaan met het steeds verplaatsen van het decor.

Minder breed draagvlak

Voor veel kijkers was het reizende karakter juist de charme van het programma. Door het in te perken tot slechts twee steden, verdwijnt dat lokale gevoel. “Het krijgt daardoor een veel minder breed draagvlak in het land,” stelt Tina. Ze vergelijkt het met Nederland Muziekland, een programma dat uiteindelijk ook zijn glans verloor toen het steeds minder mobiel werd.

Opnames in Amsterdam al afgerond

De aflevering in Amsterdam werd onlangs al opgenomen, op een locatie langs de Ring. Daarmee lijkt het spektakel meer op een festivaluitzending dan op een intiem volksfeest. De grote vraag is of deze nieuwe invulling nog wel aanslaat bij het trouwe publiek dat gewend was om de artiesten voor hun eigen stadhuis te zien optreden.

NPO 1 past niet meer

Nijkamp vindt dat het programma eigenlijk niet meer thuishoort op NPO 1. “Het muzikale karakter zou beter passen bij NPO 3, dat sowieso meer muziek en jongerenprogramma’s uitzendt.” Volgens haar is het behouden van Muziekfeest op het Plein op het hoofdnet een vorm van vasthouden aan iets dat zijn tijd heeft gehad.

Kans voor de concurrentie

De zomerperiode waarin het programma wordt uitgezonden – tussen 25 juli en 29 augustus – is doorgaans rustig op televisiegebied. Tina merkt op dat dit de ideale kans is voor commerciële zenders om met een nieuwe show te komen. “Als RTL of SBS met iets vernieuwends komt, kunnen ze zomaar de aandacht van het grote publiek opeisen.”

Onzekere toekomst voor Jan Smit en zijn muziekfeest

Hoewel Jan Smit al jarenlang het vertrouwde gezicht is van het programma, is het nog maar de vraag of Muziekfeest op het Plein nog toekomst heeft op de huidige zender. Als de kijkcijfers dit jaar opnieuw tegenvallen, zou een verschuiving naar een andere net of zelfs een volledige stopzetting niet ondenkbaar zijn. Vooralsnog moet Jan hopen dat het publiek hem deze zomer nog massaal weet te vinden.

Lees verder