-

Algemeen

Woeste Ineke gaat NOOIT meer naar Center Parcs na reactie op klacht!

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Wie tijdens deze crisis toch nog een beetje vakantiegevoel wil hebben, kan altijd nog een huisje boeken. Er zijn genoeg vakantieparken die nog gewoon open zijn, zoals Center Parcs.

Deze keten van vakantieparken heeft locaties zowel in Nederland als in het buitenland. Hoewel het reizen naar het buitenland enigszins tegen de adviezen ingaat, kan het nog steeds een veilige optie zijn als je alleen met je gezin reist.

Het is echter belangrijk om te beseffen dat, hoewel Center Parcs een Nederlands bedrijf is, het personeel in buitenlandse parken vaak alleen de lokale taal spreekt. Dit kan tot communicatieproblemen leiden als je geen andere talen spreekt.

Ineke’s Vakantieavontuur in Duitsland

Ineke en haar vriend besloten om tijdens de lockdown een vakantiehuisje te boeken via de Nederlandse website van Center Parcs.

Ze kozen voor een locatie in Duitsland, zonder zich te realiseren dat het personeel daar alleen Duits zou spreken.

Deze taalbarrière zorgde voor veel frustratie en ongemak tijdens hun verblijf. Ineke voelde zich niet goed geholpen en besloot haar klacht openbaar te maken op Facebook.

Klacht Op Facebook

In haar Facebook-bericht uitte Ineke haar ongenoegen over de taalproblemen die zij en haar vriend hadden ervaren.

Ze schreef dat er nergens op de Nederlandse website van Center Parcs vermeld stond dat het personeel in Duitsland geen Nederlands of Engels sprak. Ineke voelde zich hierdoor misleid en niet goed voorbereid op hun vakantie.

Reacties van de Beruchte Klantenservice

Een klacht op Facebook plaatsen kan soms tot onverwachte reacties leiden. In dit geval reageerde de Klantenservice van Center Parcs ook op Ineke’s bericht, maar helaas voor Ineke, deden ze dat in het Duits. Dit zorgde voor nog meer verwarring en frustratie.

Openbare Reacties

De openbare klacht van Ineke kreeg veel reacties van andere Facebook-gebruikers. Sommigen hadden begrip voor haar situatie en waren het met haar eens dat Center Parcs duidelijker zou moeten communiceren over de talen die op de verschillende parken worden gesproken.

Anderen waren minder begripvol en vonden dat Ineke zich had moeten realiseren dat men in Duitsland natuurlijk Duits spreekt.

Wat te Leren van Ineke’s Ervaring

Dit voorval met Ineke en haar vriend benadrukt het belang van goed voorbereid zijn bij het boeken van een vakantie, vooral in het buitenland. Hier zijn enkele tips om soortgelijke situaties te voorkomen:

  1. Taal Voorbereiding: Controleer altijd welke talen er op de vakantiebestemming worden gesproken. Dit kan voorkomen dat je voor onverwachte uitdagingen komt te staan.
  2. Communicatie met het Park: Neem voor je vertrekt contact op met het park om te vragen welke talen het personeel spreekt. Dit kan je helpen om beter voorbereid te zijn.
  3. Online Informatie: Lees de informatie op de boekingswebsite zorgvuldig door en zoek naar eventuele disclaimers of opmerkingen over de taalbarrières.
  4. Vertaalhulpmiddelen: Overweeg om vertaalapps of -tools te gebruiken om communicatiebarrières te overbruggen. Deze kunnen zeer behulpzaam zijn in noodsituaties.

Center Parcs’ Verantwoordelijkheid

Hoewel het belangrijk is voor reizigers om goed voorbereid te zijn, ligt er ook een verantwoordelijkheid bij bedrijven zoals Center Parcs om duidelijke informatie te verstrekken.

Center Parcs zou bijvoorbeeld kunnen overwegen om op hun Nederlandse website te vermelden welke talen op hun buitenlandse locaties worden gesproken. Dit kan helpen om misverstanden en frustraties te voorkomen.

Conclusie

Ineke’s ervaring is een voorbeeld van hoe taalbarrières vakantieplezier kunnen beïnvloeden. Het benadrukt de noodzaak voor zowel reizigers als bedrijven om goed te communiceren en voorbereid te zijn.

Door de juiste stappen te nemen en duidelijke informatie te verstrekken, kunnen dergelijke problemen in de toekomst worden voorkomen.

Het is essentieel om altijd goed voorbereid op vakantie te gaan en te weten wat je kunt verwachten, vooral in een tijd waarin reizen al zoveel uitdagingen met zich meebrengt.

Algemeen

Carrière Jan Smit definitief voorbij: ´Hij is compleet ingestort´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Jarenlang was Muziekfeest op het Plein een vaste waarde in de zomerprogrammering van de NPO. Onder leiding van Jan Smit trok het programma volle pleinen en respectabele kijkcijfers. Maar die tijden lijken voorbij. Tv-kenner Tina Nijkamp uit stevige kritiek en suggereert zelfs een mogelijke degradatie van het programma naar NPO 3.

Flinke daling in populariteit

Waar het programma voorheen steevast boven het miljoen kijkers scoorde, komt het nu volgens Nijkamp nauwelijks boven de 500.000 uit. In haar populaire podcast Tina’s TV Update vraagt ze zich openlijk af waarom er juist dit jaar meer afleveringen zijn ingepland. “Vorig jaar waren het er nog vier, dit jaar zes. Dat is veel, zeker als je ziet wat het oplevert,” aldus Tina.

Van regionaal succes naar karig reisschema

Het oorspronkelijke idee achter Muziekfeest op het Plein was een tour langs verschillende steden in Nederland. Een feest voor de regio, direct bij de mensen op het plein. Dit jaar zijn er echter nog maar twee opnamelocaties: Leeuwarden en Amsterdam. Dat komt volgens Nijkamp mede door de kosten die gepaard gaan met het steeds verplaatsen van het decor.

Minder breed draagvlak

Voor veel kijkers was het reizende karakter juist de charme van het programma. Door het in te perken tot slechts twee steden, verdwijnt dat lokale gevoel. “Het krijgt daardoor een veel minder breed draagvlak in het land,” stelt Tina. Ze vergelijkt het met Nederland Muziekland, een programma dat uiteindelijk ook zijn glans verloor toen het steeds minder mobiel werd.

Opnames in Amsterdam al afgerond

De aflevering in Amsterdam werd onlangs al opgenomen, op een locatie langs de Ring. Daarmee lijkt het spektakel meer op een festivaluitzending dan op een intiem volksfeest. De grote vraag is of deze nieuwe invulling nog wel aanslaat bij het trouwe publiek dat gewend was om de artiesten voor hun eigen stadhuis te zien optreden.

NPO 1 past niet meer

Nijkamp vindt dat het programma eigenlijk niet meer thuishoort op NPO 1. “Het muzikale karakter zou beter passen bij NPO 3, dat sowieso meer muziek en jongerenprogramma’s uitzendt.” Volgens haar is het behouden van Muziekfeest op het Plein op het hoofdnet een vorm van vasthouden aan iets dat zijn tijd heeft gehad.

Kans voor de concurrentie

De zomerperiode waarin het programma wordt uitgezonden – tussen 25 juli en 29 augustus – is doorgaans rustig op televisiegebied. Tina merkt op dat dit de ideale kans is voor commerciële zenders om met een nieuwe show te komen. “Als RTL of SBS met iets vernieuwends komt, kunnen ze zomaar de aandacht van het grote publiek opeisen.”

Onzekere toekomst voor Jan Smit en zijn muziekfeest

Hoewel Jan Smit al jarenlang het vertrouwde gezicht is van het programma, is het nog maar de vraag of Muziekfeest op het Plein nog toekomst heeft op de huidige zender. Als de kijkcijfers dit jaar opnieuw tegenvallen, zou een verschuiving naar een andere net of zelfs een volledige stopzetting niet ondenkbaar zijn. Vooralsnog moet Jan hopen dat het publiek hem deze zomer nog massaal weet te vinden.

Lees verder