Algemeen
Gordon kapot van verdriet: ”Ik ben keihard opgelicht”

Zanger Gordon is weer terug in de schijnwerpers, maar deze keer met minder vrolijk nieuws. Via Instagram deelt hij zijn frustratie en teleurstelling met zijn volgers over een recente aankoop. De geliefde zanger is er helemaal doorheen en uit zijn gevoelens in een video die hij op het platform heeft geplaatst.
Chinese Website
Gordon begint zijn verhaal met een diepe zucht. “Pff, ik ben zo klaar met die Chinese websites,” begint hij. Hij vertelt dat hij via Temu, een populaire Chinese webshop, een paar schilderijen had aangeschaft. “Op de website stond 60 bij 50 centimeter groot, dus ik dacht dat is een mooi maatje, laat ik ze maar bestellen,” legt hij uit. Gordon had 20 euro per schilderij betaald en zat vol verwachting te wachten op zijn bestelling. Maar toen hij de doos opende, ging het helemaal mis.
Teleurstellende Ontdekking
Tot zijn grote schrik en teleurstelling bleken de schilderijen veel kleiner te zijn dan hij had verwacht. “Wat een oplichters,” zegt hij lachend in zijn video, terwijl hij de kleine lijstjes laat zien die niet groter zijn dan zijn handpalm. “Echt hoor, ik blijf er telkens intuinen. Wat een honden!”
Goor’s Frustratie
Gordon uit zijn frustratie duidelijk en probeert tegelijkertijd
zijn teleurstelling met humor te verzachten. Hij noemt de verkopers
“honden” en lacht zijn ellende weg. “Ik blijf er maar intuinen,”
herhaalt hij terwijl hij zijn hoofd schudt.
Reeks van Misverstanden
Het is niet de eerste keer dat Gordon te maken heeft met teleurstellingen in online aankopen. Eerder heeft hij al vaker zijn ervaringen gedeeld over producten die niet aan de verwachtingen voldeden. Zijn volgers zijn inmiddels bekend met zijn avonturen op online marktplaatsen en voelen met hem mee. Veel van zijn fans reageren ondersteunend en delen hun eigen ervaringen met soortgelijke situaties.
Reacties van Fans
De video heeft een stortvloed aan reacties uitgelokt van zijn volgers. Veel mensen laten weten dat ze soortgelijke ervaringen hebben gehad met online aankopen. “Ik heb ook weleens iets besteld en toen het binnenkwam, was het veel kleiner dan ik dacht,” schrijft een volger. “Je bent niet de enige, Goor!,” reageert een ander. De steunbetuigingen en empathische reacties lijken Gordon een hart onder de riem te steken.
Een Waarschuwing voor Anderen
Gordon’s ervaring dient als een waarschuwing voor anderen die
van plan zijn om aankopen te doen via buitenlandse webshops. Hij
benadrukt het belang van goed opletten bij het bestellen en
misschien wel tweemaal nadenken voordat je op de bestelknop drukt.
“Laat dit een les zijn voor iedereen,” zegt hij. “Lees de
beschrijvingen goed en wees voorbereid op verrassingen.”
Wat Nu?
Hoewel Gordon teleurgesteld is, laat hij zich niet uit het veld slaan. Hij blijft zijn positieve instelling behouden en probeert er het beste van te maken. “Ach ja, het is maar geld,” zegt hij aan het einde van zijn video. “Volgende keer beter.”
De gebeurtenis is een perfecte illustratie van de risico’s van online winkelen, vooral bij onbekende of buitenlandse websites. Het is een herinnering dat het altijd belangrijk is om recensies te lezen, de beschrijvingen goed door te nemen en te beseffen dat niet alles altijd is zoals het lijkt.
Een Leermoment
Gordon’s ervaring kan gezien worden als een leermoment voor velen. Hij heeft met zijn video niet alleen zijn frustratie geuit, maar ook anderen gewaarschuwd om voorzichtig te zijn met online aankopen. Het laat zien dat zelfs bekende personen niet immuun zijn voor de valkuilen van internetshoppen.
Met zijn openheid en humor heeft Gordon niet alleen zijn eigen verhaal gedeeld, maar ook een glimlach op het gezicht van velen getoverd, ondanks de teleurstelling. Zijn fans blijven hem steunen en kijken uit naar zijn volgende avonturen, hopelijk met meer geluk en minder teleurstellingen.

Algemeen
Carrière Jan Smit definitief voorbij: ´Hij is compleet ingestort´

Jarenlang was Muziekfeest op het Plein een vaste waarde in de zomerprogrammering van de NPO. Onder leiding van Jan Smit trok het programma volle pleinen en respectabele kijkcijfers. Maar die tijden lijken voorbij. Tv-kenner Tina Nijkamp uit stevige kritiek en suggereert zelfs een mogelijke degradatie van het programma naar NPO 3.
Flinke daling in populariteit
Waar het programma voorheen steevast boven het miljoen kijkers scoorde, komt het nu volgens Nijkamp nauwelijks boven de 500.000 uit. In haar populaire podcast Tina’s TV Update vraagt ze zich openlijk af waarom er juist dit jaar meer afleveringen zijn ingepland. “Vorig jaar waren het er nog vier, dit jaar zes. Dat is veel, zeker als je ziet wat het oplevert,” aldus Tina.
Van regionaal succes naar karig reisschema
Het oorspronkelijke idee achter Muziekfeest op het Plein was een tour langs verschillende steden in Nederland. Een feest voor de regio, direct bij de mensen op het plein. Dit jaar zijn er echter nog maar twee opnamelocaties: Leeuwarden en Amsterdam. Dat komt volgens Nijkamp mede door de kosten die gepaard gaan met het steeds verplaatsen van het decor.
Minder breed draagvlak
Voor veel kijkers was het reizende karakter juist de charme van het programma. Door het in te perken tot slechts twee steden, verdwijnt dat lokale gevoel. “Het krijgt daardoor een veel minder breed draagvlak in het land,” stelt Tina. Ze vergelijkt het met Nederland Muziekland, een programma dat uiteindelijk ook zijn glans verloor toen het steeds minder mobiel werd.
Opnames in Amsterdam al afgerond
De aflevering in Amsterdam werd onlangs al opgenomen, op een locatie langs de Ring. Daarmee lijkt het spektakel meer op een festivaluitzending dan op een intiem volksfeest. De grote vraag is of deze nieuwe invulling nog wel aanslaat bij het trouwe publiek dat gewend was om de artiesten voor hun eigen stadhuis te zien optreden.
NPO 1 past niet meer
Nijkamp vindt dat het programma eigenlijk niet meer thuishoort op NPO 1. “Het muzikale karakter zou beter passen bij NPO 3, dat sowieso meer muziek en jongerenprogramma’s uitzendt.” Volgens haar is het behouden van Muziekfeest op het Plein op het hoofdnet een vorm van vasthouden aan iets dat zijn tijd heeft gehad.
Kans voor de concurrentie
De zomerperiode waarin het programma wordt uitgezonden – tussen 25 juli en 29 augustus – is doorgaans rustig op televisiegebied. Tina merkt op dat dit de ideale kans is voor commerciële zenders om met een nieuwe show te komen. “Als RTL of SBS met iets vernieuwends komt, kunnen ze zomaar de aandacht van het grote publiek opeisen.”
Onzekere toekomst voor Jan Smit en zijn muziekfeest
Hoewel Jan Smit al jarenlang het vertrouwde gezicht is van het programma, is het nog maar de vraag of Muziekfeest op het Plein nog toekomst heeft op de huidige zender. Als de kijkcijfers dit jaar opnieuw tegenvallen, zou een verschuiving naar een andere net of zelfs een volledige stopzetting niet ondenkbaar zijn. Vooralsnog moet Jan hopen dat het publiek hem deze zomer nog massaal weet te vinden.