-

Algemeen

Riley (25) kiest ervoor om haar volwassenheid achter zich te laten en zichzelf als baby te identificeren

Avatar foto

Gepubliceerd

op

In 2023 is het mogelijk om jezelf te identificeren als wat je maar wilt.

Geslacht, leeftijd en zelfs levensfase kunnen naar eigen wens worden gekozen.

Een opmerkelijk voorbeeld hiervan is Riley, een 25-jarige vrouw die zich nu identificeert als een tweejarige baby.

In het TLC-programma “My Strange Addiction” wordt getoond hoe Riley haar volwassen leven opzij zet om zich als een baby te gedragen.

Haar slaapkamer is omgetoverd tot een speelkamer, waar ze elke avond in een kinderbedje slaapt en een pyjama aantrekt. Ze zuigt zelfs op een speen.

Riley begon op haar dertiende weer luiers te dragen, wat leidde tot haar fascinatie voor spenen en het leven als baby.

Ondanks dat ze als jongen werd geboren, voelde ze zich nooit zo.

Op haar twintigste besloot ze als vrouw te leven omdat ze geloofde dat geslacht een keuze is.

Ze besteedt maandelijks ongeveer 400 euro aan babyspullen, waaronder luiers, talkpoeder en drinkflesjes.

Ze draagt 24 uur per dag luiers en geniet van het comfortabele gevoel van een warme, natte luier.

Hoewel Riley graag een vaste relatie zou willen, heeft ze moeite om iemand te vinden die haar identiteit accepteert.

Haar goede vriend James komt regelmatig op bezoek en ondersteunt haar, maar maakt zich ook zorgen over de toekomst.

Riley voelt zich soms ellendig, maar herinnert zich al snel dat dit is waar ze van houdt.

Ze ziet deze identiteit als een kans om nieuwe herinneringen te maken die ze als kind nooit heeft kunnen ervaren.

Algemeen

Verbijstering om PostNL-bezorger die tijdens hitte waterfles niet mag bijvullen: ´Zijn mensen écht zo?´

Avatar foto

Gepubliceerd

op

Op een dag waarop het kwik ruim boven de dertig graden uitstijgt, verwachten de meeste mensen wat extra medeleven voor degenen die buiten moeten werken. PostNL-bezorger Bran is zo iemand: hij fietst of rijdt van deur tot deur, met alleen zijn bezwete uniform en een lege waterfles als metgezel. Maar in plaats van een helpende hand of wat sympathie, kreeg hij iets heel anders toen hij één simpel verzoek deed: “Mag ik mijn fles even bijvullen?” Het antwoord? Een hard ‘nee’ en een dichtslaande deur.

Onbegrip in een tijd van extreem weer

Het voorval vond plaats tijdens een snikhete zomerdag, waarin de temperaturen het asfalt deden smelten en mensen massaal de schaduw opzochten. Bran, die als bezorger van PostNL meerdere uren per dag onderweg is, besloot tijdens zijn ronde aan te bellen bij een huis in de hoop even zijn waterfles te mogen bijvullen. Hij kreeg echter geen glimlach of vriendelijk gebaar, maar een ijzige afwijzing. “Geen water hier,” en klik, de deur ging dicht.

Sociale media reageren massaal op het incident

Toen het verhaal van Bran werd gedeeld op sociale media, barstte er een storm van reacties los. Velen spraken hun verontwaardiging uit. “Wat is er mis met mensen?” en “Je laat toch niemand uitdrogen in deze hitte?” waren veelgehoorde reacties. Vooral het feit dat het ging om een elementair verzoek – schoon drinkwater – stak veel mensen. Bran kreeg in elk geval online de steun die hij aan de deur had moeten krijgen.

Mensen delen eigen ervaringen en tips

Onder de reacties bevonden zich ook verhalen van andere Nederlanders die het wél goed voor hebben met bezorgers. “Ik zet standaard een koelbox buiten met flesjes water voor de bezorgers van PostNL, DHL en andere diensten,” schreef iemand. Een ander vertelde dat zij altijd even vraagt of de bezorger iets nodig heeft. “Een beetje vriendelijkheid kost niets, maar kan voor iemand anders een wereld van verschil maken.”

Een glas water als teken van menselijkheid

De discussie reikt verder dan alleen dit incident. Het roept bredere vragen op over hoe we omgaan met mensen die dagelijks hard werken voor onze diensten. Bezorgers, vuilnismannen, straatvegers en anderen die niet vanuit een gekoeld kantoor werken, verdienen extra aandacht tijdens extreme weersomstandigheden. Een flesje water aanbieden of een vriendelijk woord geven, kan hun dag maken.

Humor als copingmechanisme, maar soms ongepast

Hoewel het merendeel van de reacties ondersteunend was, doken er ook grapjes op. Eén persoon stelde voor om in plaats van water een ijsje aan te bieden. “Wil je me soms vergiftigen?” luidde de grap als reactie daarop. Het is humor met een knipoog, maar het illustreert ook hoe sommige mensen de ernst van de situatie bagatelliseren. In een tijd waarin hittegolven steeds frequenter voorkomen, is er weinig plaats voor ongepaste humor als het om basale hulp gaat.

PostNL reageert: ‘Medewerkers verdienen steun’

In een korte reactie liet PostNL weten dat het belangrijk is dat bezorgers zich ondersteund voelen. “Onze medewerkers werken hard, ook onder zware omstandigheden. Wij hopen dat klanten begrip tonen en waar mogelijk kleine hulp bieden,” aldus de woordvoerder. Hoewel het bedrijf zijn personeel voorziet van middelen, kan een beetje extra hulp van bewoners het verschil maken op een warme dag.

Kleine moeite, groot gebaar

Het verhaal van Bran is geen op zichzelf staand incident, maar een spiegel van hoe we omgaan met elkaar in een steeds hardere maatschappij. Terwijl we allemaal puffen onder de hitte, vergeten we soms dat de persoon aan de deur ook iemand is met dorst, vermoeidheid en menselijke behoeften. Een simpel gebaar zoals het bijvullen van een fles water kost niets, maar betekent alles. Laten we dat de volgende keer niet vergeten.

@brantijssen Rude…. #postnl #fyp #voorjou #rude ♬ Hit Me – Megan Hilty & Christopher Sieber & Jennifer Simard

Lees verder