Algemeen
Onvrede onder klanten van Albert Heijn door maatregel om contanten niet meer te accepteren!
Vandaag de dag geven steeds meer mensen de voorkeur aan hun pinpas en zien we steeds minder contant geld in omloop.
Dit heeft deels te maken met het feit dat veel winkels
terughoudend zijn geworden als het gaat om contante betalingen.
Vooral voor ouderen in ons land kan het vervelend zijn dat veel
transacties tegenwoordig digitaal worden uitgevoerd en dat contant
geld op veel plaatsen niet meer wordt geaccepteerd.
Aan het einde van deze maand zal de supermarktketen Albert Heijn
stoppen met het uitbetalen van koopzegels in contant geld.
Vanaf volgende maand kunnen klanten ervoor kiezen om het
gespaarde bedrag op hun rekening bij te schrijven via retourpinnen,
of ze kunnen het bedrag laten aftrekken van hun boodschappen.
De koopzegels van Albert Heijn bestaan al sinds 1955, en in 2021
besloot de supermarktketen om te stoppen met de fysieke plakboekjes
voor de zegels.
Albert Heijn geeft de voorkeur aan digitaal sparen en de nieuwe
uitbetalingsmethode vanwege het gemak en vooral de veiligheid.
Het is opvallend dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen om
contant geld niet langer te accepteren, zoals het geval is bij
Avonturenpark Hellendoorn, waar geen contant geld meer wordt
geaccepteerd.
Deze ontwikkelingen en keuzes hebben geleid tot bezorgdheid
onder veel mensen. Sommigen vragen zich af of Albert Heijn nu ook
bepaalt of zij contant geld in hun portemonnee mogen hebben.
Anderen maken zich zorgen over het feit dat een wettig
betaalmiddel steeds vaker wordt geweigerd en dat alles steeds meer
digitaal wordt, waardoor er minder contant geld in omloop is.
Sommigen weigeren zelfs te pinnen bij zelfscankassa’s en
benadrukken dat deze ontwikkelingen banen kosten.
Natuurlijk zijn er ook voorstanders van de nieuwe aanpak, die
het gemak en de veiligheid van digitaal sparen en betalen
benadrukken.
Algemeen
Kijkers zijn helemaal klaar met Martien Meiland en zeggen allemaal hetzelfde: ´Houdt dit dan echt nooit op?´
De Meilandjes trekken opnieuw met een camper door Europa, op zoek naar het perfecte vakantiehuis, maar het publiek begint er genoeg van te krijgen. De veertien afleveringen van Chateau Meiland: En Route hebben tot nu toe niets opgeleverd, en kijkers van RTL Boulevard laten massaal hun ongenoegen blijken.
Nieuwe bestemming: Italië
Voor het komende seizoen richten Martien Meiland en zijn familie zich uitsluitend op Italië, specifiek San Remo. De geliefde badplaats heeft hun harten gestolen, vertelt Erica in De Telegraaf: “Italië is ons favoriete land gebleken, dus daar gaan we de zoektocht voortzetten.”
Maar kijkers vragen zich af hoe lang deze zoektocht nog moet duren. De vergelijking met een eindeloze aflevering van Groundhog Day is snel gemaakt.
Frustratie groeit
Op de Facebook-pagina van RTL Boulevard regent het kritiek van kijkers. De overdreven reacties van de familie en de ellenlange zoektocht beginnen steeds meer mensen te irriteren:
- “Keek best graag naar de Meilandjes, maar wat wordt het vervelend,” klaagt Marjella.
- “Nu weer naar Italië? Pfff. Huizen, huizen, huizen. Wat een onzin,” zegt Anja.
- “Ik ben een beetje klaar met deze familie. 😌 Ik kijk niet meer,” verzucht Carin.
De kritiek richt zich ook op de vele eigendommen van de Meilandjes die al te koop staan, zoals hun château en B&B.
Uitmelken of entertainment?
Sommigen vinden dat de familie te ver gaat in het uitmelken van hun populariteit. Margo vat het samen: “Te veel is te veel. Gelukkig zijn er genoeg andere zenders.”
Ondanks de groeiende ergernis, blijft de familie Meiland populair onder een trouwe schare fans. Of Italië hun zoektocht eindelijk tot een einde brengt, valt echter te betwijfelen.
Hoe lang blijven we kijken?
Met een nieuw seizoen in aantocht, ligt de vraag op tafel of de Meilandjes de kijkers kunnen blijven boeien of dat hun eindeloze zoektocht naar een vakantiehuis het begin van het einde betekent. Eén ding is zeker: voor sommige kijkers is de maat vol.