Nieuwste
Emoties lopen hoog op: Moeder weigert ernstig zieke stiefzoon onderdak te bieden
Het runnen van een groot gezin is zowel uitdagend als verrijkend, vooral wanneer het om een samengesteld gezin gaat.
Deze dynamiek wordt goed geïllustreerd in een recent gedeeld
verhaal, waarin verschillende gezinsleden lijnrecht tegenover
elkaar kwamen te staan vanwege een onverwachte gebeurtenis.
Een 36-jarige vrouw deelde haar ervaringen op een populair
online forum. Ze is sinds kort getrouwd met een 38-jarige man.
Zij heeft een 10-jarig meisje, Abby, uit een vorige relatie, en
hij heeft een 8-jarige jongen, Dylan.
Het verhaal wordt ingewikkeld wanneer Abby’s gezondheid in het
geding komt vanwege Dylans z!ekte.
Abby’s biologische vader overleed aan een z!ekte die het meisje
helaas ook heeft. Haar aandoening maakt haar uiterst vatbaar voor
z!ektes, wat betekent dat zelfs een simpele verkoudheid tot een
z!ekenhuisopname kan leiden. Om deze reden studeert ze vanuit
huis.
Dylan, daarentegen, is perfect gezond. Hij verdeelt zijn tijd
tussen zijn moeder en vader op basis van een
co-ouderschapregeling.
“Ik hou van Dylan alsof hij mijn zoon is en ik vind het leuk als
hij er is,” meldt de vrouw in kwestie op het forum.
Echter, toen Dylan een ernstige maagbug opliep, vroeg Abby’s
moeder haar man om Dylan tijdelijk buiten hun huis te houden, uit
angst voor besmetting.
Dit voorstel werd niet goed ontvangen door Dylans moeder. Ze
suggereerde: “je zou Dylan in een aparte kamer in quarantaine
kunnen laten.”
Desondanks stond Abby’s moeder erop dat het risico te groot was,
wat leidde tot spanningen in het gezin.
In een poging om advies en steun te vinden, deelde de vrouw haar
verhaal online. De reacties waren gemengd: sommigen suggereerden om
tijdelijk naar een hotel te verhuizen, terwijl anderen wezen op de
juridische verplichtingen rondom co-ouderschap.
Weer anderen legden de verantwoordelijkheid bij de man, omdat
hij degene is die een middenweg zou moeten vinden.
Dit verhaal werpt interessante vragen op over de complexiteit
van samengestelde gezinnen en de moeilijke beslissingen die genomen
moeten worden in het belang van de kinderen.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.