Nieuwste
Vrouw barst in tranen uit wanneer ze voor het eerst van 9 tot 5 werkt
Een jonge vrouw trekt onbedoeld de aandacht van het internet met een video waarin ze haar stress deelt over haar eerste fulltime baan.
Werken
Voor sommige mensen lijkt het studentenleven lichter te zijn dan
het werken. Niet iedereen realiseert zich welke
verantwoordelijkheden de volwassen wereld met zich meebrengt.
Brielle, die heeft gestudeerd en haar diploma heeft behaald,
heeft nu een baan gevonden.
Brielle
Klagen
In een TikTok-video deelt ze haar gevoelens over werken. Ze kijkt
emotioneel in de camera. “Ik weet dat ik heel dramatisch en
irritant ben, maar dit is mijn eerste baan.”
“Dit is mijn allereerste baan van negen tot vijf na mijn
universiteit.” Daarna begint ze te klagen. Ze praat over reistijden
en huurprijzen in de stad.
Om op tijd op haar werk te zijn, moet Brielle ’s ochtends om
7.30 uur al de trein nemen.
Ze komt pas om 18.15 uur thuis. Ze zegt dat ze dan geen tijd
meer heeft om iets anders te doen.
Ik kan niets doen!
Na haar werk wil Brielle alleen nog maar douchen, eten en slapen.
“Ik heb geen tijd of energie om te koken. Zelfs trainen lukt niet
meer.”
Volgens de TikTok-gebruiker heeft ze geen moeite met de baan
zelf, maar met het reizen naar kantoor en de uren die ze daaraan
verliest.
“Ik weet dat het erger kan. Ik stap letterlijk naar buiten in
het pikdonker.
Hoe kun je vrienden hebben? Hoe kun je nog iemand ontmoeten? Ik
heb nergens meer tijd voor en ik ervaar veel stress.”
Brielle wil mensen waarschuwen
Onder de video zijn veel (negatieve) reacties te lezen. In een
interview met The Independent vertelt ze echter: “Ik wil nu voor de
volgende generatie spreken.”
“Ik wil uitleggen dat een werkweek van 40 uur plus woon-werkverkeer niet noodzakelijk is voor productiviteit.” Hieronder kun je de video bekijken:
@brielleybelly123 im also getting sick leave me alone im emotional ok i feel 12 and im scared of not having time to live
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.