-

Nieuwste

Oma wilt haar kleinkind alleen nog maar zien als daar fors voor betaald wordt

Het is een bekend feit dat kinderopvang en oppasdiensten behoorlijk prijzig kunnen zijn voor ouders.

Deze voorzieningen zijn echter essentieel om goed te regelen voor het welzijn van zowel de kinderen als de ouders.

Kostenaspect
Het is geen verrassing dat veel ouders zich wenden tot familieleden voor hulp, aangezien dit vaak kostenefficiënter is.

Opa’s en oma’s helpen maar al te graag met het oppassen op hun kleinkinderen. Maar er zijn ook situaties waarin grootouders van mening zijn dat ze een vergoeding moeten ontvangen voor hun inzet.

Dit is precies waar een moeder mee te maken kreeg. Haar moeder weigerde op te passen zonder daarvoor betaald te worden.

Verontwaardiging en Reddit
Uit frustratie over het feit dat haar moeder alleen wilde oppassen op haar kleinkind tegen betaling, deelde de moeder haar gevoelens op het online forum Reddit.

De post kreeg aandacht en werd opgemerkt door de prominente Britse website The Mirror. De vrouw schreef: “Mijn moeder en ik hebben een geweldige relatie.”

“Maar als het aankomt op het oppassen op mijn dochter, wordt het lastig. Ze wil dit alleen doen tegen een tarief van 90 pond (104 euro) per dag.”

Uurtarief en discussie
“Vorige week had ik dringend hulp nodig. Ik moest voor mijn werk naar een andere stad en vroeg of mijn dochtertje even bij haar kon zijn. Tot mijn verbazing begon mijn moeder over een uurtarief.”

“Ik was even van slag. Daarna reageerde ik dat het hoogstens twee uur zou zijn. Maar mijn moeder weigerde gewoon. We hadden een verhitte discussie en uiteindelijk nam ik mijn dochtertje maar mee. Het was verre van ideaal.”

Andere reacties
“Ik kon niemand anders vinden die kon oppassen. Mijn dochter heeft geen contact met haar vader, die weinig alimentatie betaalt en weinig interesse heeft getoond.”

“Een collega vroeg waarom ik mijn kind mee naar het werk had genomen. Toen ik vertelde dat mijn moeder niet wilde oppassen zonder betaling, kreeg ik afkeurende blikken. Mijn collega stond aan de kant van mijn moeder.”

“Ze zei dat ik moest betalen voor de oppasdienst omdat ‘de arme oude vrouw haar tijd en aandacht moet opofferen, en dat is niet gratis’.”

“Naar mijn weten heeft mijn moeder nooit betaald aan mijn grootmoeder om op mij te passen, zelfs niet toen ik vaak bij haar was. Ik vraag me af, ben ik hier nou onredelijk?”

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder