-

Nieuwste

Oma krijgt winkelverbod bij Lidl vanwege haar uiterlijk

Een schrijnend incident vond eerder deze maand plaats in een Lidl-winkel in het stadje Milton Keynes, Groot-Brittannië. Een 55-jarige vrouw genaamd Karen Sahiti werd geweigerd bij de supermarkt omdat ze naar verluidt uitzag als een ‘versla*fde j*nk’.

Echter, de vrouw l!jdt niet aan enige versl*ving, maar w0rstelt met twee chronische z!ekten die haar uiterlijk aantasten.

Karen Sahiti bezocht de Lidl met het doel wat bier te kopen voor haar zoon en gebruik te maken van het klantentoilet in de winkel.

Haar korte trip naar de supermarkt draaide echter uit op een pijnlijke ervaring toen de beveiliger haar de toegang weigerde vanwege haar uiterlijk.

Sahiti lijdt aan longemfyseem, een aand0ening die geleidelijk de longblaasjes aantast. Het verlies van longblaasjes bemoeilijkt de ademhaling.

Daarnaast heeft ze ook osteogenesis imperfecta, ook wel bekend als ‘broze botten z!ekte’. Deze zeldzame aand0ening zorgt ervoor dat botten snel en vaak breken als gevolg van onvoldoende aanmaak van bindweefsel.

Als gevolg van haar gezondheidsproblemen is Sahiti extreem mager geworden en heeft ze al de helft van haar lichaamsgewicht verloren. Haar fragiele verschijning maakt haar er bleek en niet bijzonder gezond uitziend.

De beve!liger was niet op de hoogte van Sahiti’s med!sche aand0eningen en trok op basis van haar magere verschijning de conclusie dat ze wel een her0ïneversl*ving moest hebben. Dit was voor hem voldoende reden om haar de toegang te weigeren.

Sahiti herinnert zich het incident: “Hij bekeek me van top tot teen en zei: ‘Kijk hoe je eruitziet’.” Het was een verwarrende situatie voor Sahiti, die naderhand nog twintig minuten in haar auto heeft zitten huilen.

Het is hartverscheurend om als versla*fde te worden bestempeld terwijl je niets kunt doen aan het feit dat je er z!ek uitziet.

Uiteindelijk sprak Sahiti met de manager van de winkel, die haar onder toezicht toch toestemming gaf om binnen te komen. Desondanks bleef de Britse zich erg verdrietig voelen na het incident.

Ze deelde haar verhaal met haar dochter, die vervolgens verhaal ging halen. Haar dochter heeft een geluidsopname waarop te horen is dat de beveiliger erkent dat hij haar aanzag voor een junk!e. Dit brak Sahiti’s hart.

De z!ekten waaraan Sahiti l!jdt zijn niet te gen*zen. Ze ontvangt nu palliatieve zorg en heeft nog maar enkele maanden te leven. “Ik mag dan dun zijn, maar ik ben absoluut geen junk!e. Hoe durven ze?” zegt ze.

“Ik heb niet veel tijd meer, waarschijnlijk nog maar enkele maanden, en dan heb ik geen behoefte aan dit soort situaties.”

De familie van Sahiti heeft het hoofdkantoor van Lidl om een ver0ntschuldiging gevraagd, maar tot op heden heeft de supermarkt nog niet gereageerd op het voorval.

Nieuwste

Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen

Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.

Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te lossen.

De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur kwam, schrok Eddy van het bedrag.

Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.

Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter Service.

Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.

Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij in de buurt woonde.

De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig minuten was het probleem opgelost.

Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.

Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost, maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag voor slechts twintig minuten werk.

De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een doe-het-zelfwinkel.

Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de geleverde diensten.

Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op 110 kilometer afstand van Eddy’s huis.

Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te waarschuwen voor dit soort ondernemingen.

Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter Service.

Lees verder