Nieuwste
Meisje (13) gaat logeren bij vriendje: ‘8 dagen later zetten ouders beademing uit’
In Queensland in Australië is een challenge voor een meisje van dertien heel slecht afgelopen. Ze overleefde de beproeving immers niet.
Het meisje had de challenge gezien op TikTok. Haar ouders Andrea en Paul Haybes vertellen hoe ze hun dochter na acht dagen van de beademing moesten halen.
Op 31 maart ging Esra logeren bij een vriendje. De twee bedachten dat het een goed idee was om mee te doen aan een challenge genaamd chroming.
Daarbij worden jongeren aangemoedigd om chemicaliën te inhaleren. Seconden later zakte het meisje in elkaar. Haar hart was ermee opgehouden. Esra spoot een hele spuitbus deodorant door haar neus.
Volgens de vriend kreeg het meisje een paniekaanval. Hij belde meteen haar ouders met de vraag om hun dochter te komen halen. De jongen legde uit dat er iets niet oké was.
Pas na aankomst van de ouders, had men in de gaten dat haar hartje ermee was opgehouden. De hulpdiensten kwamen erbij en die trachtten haar nog te reanimeren.
Als bij wonder slagen de hulpdiensten erin om haar hartje weer aan de praat te krijgen. De hoop was dat ze het alsnog zou redden.
Na acht dagen aan de beademing komt aan het licht dat de hersenen van Esra onherstelbaar beschadigd waren.
De ouders kunnen niet anders dan het dramatische besluit te nemen om hun dochter van de beademing te halen.
Het gezin van het meisje is na het voorval compleet gebroken. De broers en zussen van Esra zijn zichzelf niet meer.
De ouders delen hun verhaal om andere mensen te behoeden voor deze domme challenge. “Ons gezin is verwoest. We slapen nog nauwelijks, kunnen niet meer eten en ook niet meer lachen.”
“Onze wens is dat voorkomen kan worden dat andere ouders hetzelfde zouden moeten meemaken.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.