Nieuwste
13-jarige Lindsay verlaat het leven na het achterlaten van een ontroerende brief
Het trieste verhaal van de 13-jarige Lindsay heeft in Frankrijk voor veel 0phef gezorgd. Het meisje werd hevig gep*st op school en kon de situatie niet langer aan.
Op 12 mei heeft ze een tragische beslissing genomen en een zeer
ontroerende afsche!dsbrief achtergelaten.
Tijdens een persconferentie hebben Lindsay’s gebr0ken moeder en
stiefvader aangegeven hoe ze zich in de steek gelaten voelen.
Ze voelen zich in de steek gelaten door de schooldirecteur,
Facebook en zelfs door de autoriteiten.
De adv0caat van de familie heeft besloten om Lindsay’s
afsche!dsbrief voor te lezen, die zo hartverscheurend is dat ook
wij het moeilijk hebben om onze emoties onder controle te
houden.
Haar moeder, Betty, vertelt hoe Lindsay meerdere keren naar de
schooldirectie is gegaan met haar klachten, maar daar werd haar
verteld dat ze niet lastiggev*llen wilden worden met “onzin”.
“Op geen enkel moment hebben we hulp gekregen. Ik heb alles
geprobeerd, maar iedereen liet ons in de steek.”
Zelfs Lindsay’s oma heeft een brief gestuurd naar president
Emmanuel Macron en zijn vrouw Brigitte om aandacht te vragen voor
de situatie.
“Als iedereen zijn werk had gedaan, zouden we hier nu niet
zitten om de zaak-Lindsay te bespreken”, stelt de stiefvader van
het meisje.
Er zijn in totaal vier kl*chten ingediend, waarbij de school, de
directie en betrokken agenten verantwoording zullen moeten
afleggen. Ze worden officieel beschuld!gd van het niet verlenen van
hulp aan een persoon in n00d.
Ook Facebook zal moeten uitleggen waarom de beledigende
opmerkingen aan het meisje op het platform mochten blijven
staan.
Toen de advocaat van de familie de afscheidsbrief van Lindsay
voorlas, viel er een stilte in de zaal. Hieronder volgt een deel
van wat er in de brief staat:
“Beste ouders, als jullie deze brief lezen, ben ik er niet meer.
Het spijt me, maar ik kon niet meer.”
“Van ’s ochtends tot ’s avonds beled!gd, uitgelachen en bedre!gd
worden… Het is genoeg geweest. Niets zal hen stoppen. Ondanks al
onze acties blijven ze me viseren.”
“Sorry, mama, dat ik ervoor heb gekozen om naar papa in de hemel
te gaan (hij 0verleed toen ik drie jaar oud was). Hopelijk heeft
het enige impact. De p*sters zullen denken dat ze hebben gewonnen
en dat ze het daarbij laten.”
“Ik kon zelfs niet bij de schooldirectie terecht met mijn
verhaal, het was duidelijk dat ze aan hun kant stonden.
Het enige wat me nog restte, was om zelf te vertrekken. Pas goed
op Maïlys, zij staat nog wat te wachten. En zorg goed voor jezelf,
ik hou van jullie. Tot ziens.”
Maïlys is Lindsay’s beste vriendin en verkeert in dezelfde
situatie. Ze wordt ook dagelijks gep*st en is sinds Lindsay’s
0verlijden niet meer naar school geweest.
Hoewel we normaal gesproken niet om zulke dingen vragen, maken
we nu een uitzondering. Deel dit bericht alsjeblieft, zodat er meer
aandacht komt voor het stoppen van pesten.
Het kan mogelijk levens redden. Alvast bedankt.
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.