Nieuwste
95-jarige vrouw vecht voor haar leven nadat agenten haar twee keer taseren
Clare Nowland (95) uit New South Wales in Australië vecht voor haar leven in een medische instelling. De moeder van acht kinderen werd vorige week tweemaal getaserd in haar verzorgingstehuis.
Clare is dementerend en woont in een verpleegtehuis genaamd Yallambee Lodge. Het personeel zag dat ze een mes in haar hand had.
Het was niet duidelijk wat haar bedoelingen waren. Medewerkers probeerden het eerst af te pakken, maar toen dat niet lukte werd de politie erbij gehaald.
De agenten deden niet de minste moeite om te onderhandelen en gingen meteen over tot taseren. Clare werd geraakt in haar borst en rug. De gevolgen zijn drastisch. Ze viel en botste met haar hoofd tegen een tafel.
De arme vrouw liep een schedelbreuk en hersenbloeding op. Een familievriend, Andrew Thaler, laat aan The Guardian weten dat de familie kapot van verdriet is. “Het is hoogst onzeker of ze de nacht nog wel doorkomt.”
Op het lokale politiekantoor brak tumult uit. Er loopt een grootschalig onderzoek naar de precieze toedracht van de feiten.
“We doen er alles aan om de onderste steen naar boven te halen. We willen weten waarom een oude vrouw in een verzorgingstehuis zo zwaar is toegetakeld.”
Josh Pallas van de gemeente New South Wales heft inmiddels gevraagd om niet meer te taseren. “Ik vind het buiten proportie en het is niet de eerste keer dat het fout loopt.”
“Negotiations commenced with Clare to essentially drop the knife. For whatever reason, Clare did not do that.”
A critical incident investigation is underway after 95-year-old Clare Nowland was allegedly Tasered at a Cooma nursing home. #9News
MORE: https://t.co/fsKnCi4HBV pic.twitter.com/Xq5YKGoccB
— 9News Sydney (@9NewsSyd) May 19, 2023
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.