Nieuwste
Ontvoerde Kayla (9) na zes jaar teruggevonden dankzij Netflixserie: ‘Een wonder’
In 2017 werd de Amerikaanse Kayla Unbehaun ontvoerd toen ze amper negen jaar oud was. Ze werd meegenomen door haar moeder Heather.
De vader had echter de volledige voogdij en hij zocht jarenlang naar zijn dochtertje. Een winkelmedewerker herkende het meisje uit een Netflixserie en na zes jaar is ze nu eindelijk teruggevonden.
Op 4 juni 2017 was Kayla op bezoek bij haar moeder in de staat Illinois. Ze mocht haar dochter soms zien, maar de vader had de volledige voogdij. Toen hij haar daags nadien wilde ophalen, waren ze beiden spoorloos.
Een grootschalige zoekactie leverde jarenlang geen enkele spoor op. De vader bleef echter aandacht vragen voor de verdwijningszaak.
In de Netflixserie Unsolved Mysteries kwam de verdwijning aan bod. Het verhaal van Kayla kwam uitgebreid in beeld.
Vorige maand verscheen er dan ook nog een foto van hoe de onderzoekers dachten dat Kayla er nu zou uitzien.
Een winkeleigenaar in Asheville, op tien uur rijden van Illinois, herkende het meisje. De eigenaar belde gelijk de politie.
Ondertussen zijn vader en dochter herenigd. De moeder zit vast op verdenking van kinderontvoering.
Op Facebook verscheen een bericht van de vader: “Ik ben zo gelukkig dat Kayla weer veilig thuis is. Ik houd eraan iedereen te bedanken die geholpen heeft met het oplossen van deze zaak.”
De vader vervolgt: “We vragen nu om privacy en rust terwijl wij elkaar opnieuw moeten leren kennen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.