Nieuwste
Nederlandse verpleger verlost eigenhandig 20 patiënten uit hun lijden: ‘Wilde helpen’
De Nederlandse verpleger Theodoor V. (30) wordt ervan verd*cht verantwoordelijk te zijn voor het 0verlijden van 20 patiënten. De feiten vonden plaats in het Wilhelmina Zi*kenhuis in Assen (WZA).
Dat bevestigt het parket van Noord-Nederland. “De verd*chte zou zonder instructies van een arts, medische handelingen hebben uitgevoerd bij de p*tiënten die in zijn ogen terminaal waren en ernstig leden.”
De onderzoekers baseren het getal op een brief die het zi*kenhuis kreeg van een zorginstantie uit Drenthe.
In een persbericht klinkt het: “In deze brief werd melding gemaakt van een aantal gesprekken die de verd*chte had gevoerd met diverse hulpverleners.”
Het bericht leest verder: “In die gesprekken gaf hij meerdere malen aan dat hij als longverpleegkundige in het WZA tijdens de coronapandemie het leven van een twintigtal patiënten voortijdig had beëindigd.”
De zorgorganisatie besloot vervolgens om hun zwijgplicht te doorbreken en melding te maken van de inhoud van de brief.
De verpleger was op dat moment niet meer werkzaam in de instelling. Na de melding is hij officieel op non-actief gezet.
Het onderzoek is nog volop aan de gang. Experts onderzoeken nu of er onregelmatigheden zijn te vinden in de medische dossiers.
De verpleger zelf zou de feiten toegegeven hebben. Ze vergelijken ook het dienstrooster van de verpleger met het tijdstip en de behandelingen van de betrokken personen.
Het WZA meldde eerder dat het onderzoek zich uitstrekt over de periode maart 2020 tot mei 2022. Eind juni worden de resultaten van het onderzoek verwacht.
De verpleger is gehoord, samen met collega’s en dierbaren. De advocaat wil geen inhoudelijke verklaringen kwijt.
Op de vraag of de verpleger een bekentenis aflegde, antwoordde de raadsman: “We zijn in het algemeen terughoudend met het doen van publieke uitlatingen.”
Nieuwste
Eddie schrikt van de hoge rekening na bellen loodgieter voor verstopte gootsteen
Eddy Castro ontdekte afgelopen maandag dat zijn gootsteen verstopt was.
Hij besloot een loodgieter te bellen om het probleem op te
lossen.
De loodgieter was binnen dertig minuten ter plaatse en had het
probleem in twintig minuten verholpen. Echter, toen de factuur
kwam, schrok Eddy van het bedrag.
Het was iets na 10 uur ’s ochtends op een maandag toen Eddy zijn
computer opstartte en via Google op zoek ging naar een loodgieter
om zijn verstopte gootsteen te verhelpen.
Hij had geen zin om uitgebreid onderzoek te doen en belde gewoon
de eerste loodgieter die hij kon vinden, genaamd Loodgieter
Service.
Een dame aan de telefoon beloofde snel hulp te sturen.
Binnen dertig minuten stond er al een persoon voor de deur, die
met een gewone personenauto was aangekomen, wat suggereerde dat hij
in de buurt woonde.
De loodgieter plaatste een pomp op de afvoer en binnen twintig
minuten was het probleem opgelost.
Toen kwam de factuur: maar liefst 598,95 euro, die meteen
betaald moest worden via een draagbaar betaalautomaatje.
Eddy was aanvankelijk opgelucht dat zijn probleem was opgelost,
maar raakte vervolgens volledig verbijsterd door het hoge bedrag
voor slechts twintig minuten werk.
De factuur vermeldde 150 euro voor materiaal, hoewel de
gebruikte pomp slechts 50 euro kostte bij een
doe-het-zelfwinkel.
Daarbovenop kwam een uurloon van 130 euro en nog eens 180 euro
voor de interventie. Eddy vond dit bedrag buitensporig hoog voor de
geleverde diensten.
Het rekeningnummer van Loodgieter Service bleek gekoppeld te
zijn aan een schoonheidsspecialiste in Zwijndrecht, Nederland, en
de onderneming op de factuur bleek zich in Lebbeke te bevinden, op
110 kilometer afstand van Eddy’s huis.
Eddy heeft een melding gedaan bij FOD Economie om anderen te
waarschuwen voor dit soort ondernemingen.
Hij hoopt dat zijn ervaring anderen zal helpen om niet in
dezelfde val te trappen en geen zaken te doen met Loodgieter
Service.